Dodaj ogłoszenie o pracy


Przychody Trans Polonii na dużym plusie

Grupa Kapitałowa Trans Polonia S.A. specjalizująca się w przewozie chemii płynnej, w okresie 9 miesięcy 2012 wygenerowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 38,06 mln zł. Jest to blisko 20 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, w którym to przychody wyniosły 31,74 mln zł. Kolejny kwartał z rzędu Trans Polonia utrzymuje wzrost przychodów. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju biznesu w tym aktywnej działalności w obszarze logistyki płynnych chemikaliów,  zrealizowanego programu inwestycyjnego oraz elastycznych i szybkich reakcji na sytuację rynkową.

Dominującym segmentem działalności grupy są przychody z usług transportu drogowego, które stanowią prawie 75 % całości przychodów. Ten sposób świadczenia usług pozostaje nadal podstawowym sposobem transportu i logistyki płynnych ładunków chemicznych, a także spożywczych – płynnych oraz spożywczych przewożonych w temperaturze kontrolowanej.
Porównując dwa okresy sprawozdawcze można zauważyć, że wyniki generowane w tym segmencie kształtują się na zbliżonym poziomie. W trzech kwartałach 2012 roku przychody segmentu transportu drogowego (przychody ze sprzedaży wraz z pozostałymi przychodami operacyjnymi) wyniosły 30,22 mln zł, w stosunku do 30,31 mln zł w trzech kwartałach 2011 roku. Trans Polonia odnotowała zbliżony, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik operacyjny EBITDA transportu drogowego. W trzecim kwartale br. wyniósł on  5,19 mln zł w stosunku do 5,44 mln zł z analogicznego okresu ub.r.
W okresie od 1 stycznia 2012 r. do 30 września 2012 r. GK Trans Polonia wypracowała EBITDA na poziomie 3,45 mln zł i zysk netto w wysokości 2,43 mln zł.
Utrzymanie zeszłorocznych wyników w transporcie drogowym, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży w transporcie intermodalnym, było możliwe dzięki przeprowadzonym inwestycjom w specjalistyczne jednostki transportowe, dedykowane do przewozu ładunków chemicznych i spożywczych, czyli ciągniki siodłowe, naczepy-cysterny, naczepy-podwozia oraz naczepy chłodnie.
- Poczynione inwestycje pozwoliły na wzrost, w stosunku do zeszłego roku, realizacji zleceń przy wykorzystaniu taboru własnego oraz elastycznego dostosowania usług do potrzeb klientów w zakresie logistyki ładunków. W zależności od odległości między miejscami docelowymi, jak również ilości przewożonego rodzaju ładunku, Trans Polonia od 2011 roku dodatkowo realizuje usługi transportu intermodalnego, przy wykorzystaniu również innych gałęzi transportu czyli transportu kolejowego oraz morskiego – podsumował Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A.
Na wynikach segmentu transport intermodalny w III kwartale 2012 roku zaważył fakt, że ponoszone koszty stałe zaangażowania w ten segment działalności nie były równoważone przez regularne potoki ładunków (a w ślad za tym – przychodów i marży), obsługiwanych w tym segmencie. Tym samym - koszty dzierżawy tank kontenerów obciążyły wyniki tego segmentu, , co przełożyło się na wyniki finansowe całej Grupy.
- W odpowiedzi na zaobserwowaną w III kwartale niekorzystną tendencję w zakresie rentowności segmentu transportu intermodalnego bezzwłocznie podjęliśmy działania zmierzające do uelastycznienia struktury kosztów w tym segmencie, przyjmując, że niesatysfakcjonująca rentowność wymaga podjęcia szybkich zmian. Wzięliśmy pod uwagę fakt, iż przejściowo mogło się to odbić na wyhamowaniu dynamiki wzrostu udziału tego segmentu w całej działalności, jednak kroki te były niezbędne do poprawienia wyników w przyszłości – informuje Krzysztof Luks, Dyrektor Finansowy Trans Polonia S.A.
(źr. Trans Polonia SA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.