Dodaj ogłoszenie o pracy


Giełdy transportowe lekiem na kryzys w transporcie?

Podstawową zasadą funkcjonowania giełdy ładunków i przestrzeni transportowych polega na pracy on line. Każdy kto ma do dyspozycji pojazd, ale nie ma ładunku, bądź ma ładunek, ale brakuje mu wolnego pojazdu może szukać kontrahentów na giełdzie transportowej siedząc przed ekranem swojego komputera. To, co kiedyś trzeba było godzinami załatwiać przez telefon, dziś można rozwiązać on-line. Ostateczne zawarcie transakcji następuje jednak nadal bezpośrednio między dwoma partnerami.


Zalety są oczywiste: za pomocą internetowych giełd transportowych użytkownicy mogą w ciągu kilku sekund wyszukać ofertę frachtową lub wprowadzić własne, niewykorzystane pojazdy do systemu. Tutaj każdy znajdzie dokładnie to, czego szuka. Na przykład TimoCom, jedna z najbardziej znanych giełd transportowych, stworzył opcję wprowadzania danych dotyczących oferty, w taki sposób, aby klienci mogli dokładnie sprecyzować szczegóły swojego zlecenia. W ten sposób przy wprowadzaniu danych dotyczących ładunku, można go dokładnie opisać i równocześnie określić, jaki typ pojazdu jest niezbędny do jego transportu. Szukając z kolei wolnego pojazdu, otrzymuje się zbiór informacji obejmujących np. miejsce postoju, możliwy termin wyjazdu czy żądany kierunek. Również odwrotnie, czyli poszukiwanie frachtów oraz wprowadzanie własnych pojazdów jest tak samo łatwe i praktyczne. Udostępniając codziennie do 300 tys. ofert frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych pochodzących od 85 tys. użytkowników, dostarczana przez przywołany wyżej TimoCom giełda oferuje ogromną bazę potencjalnych kontaktów handlowych na skalę krajową i zagraniczną.


Bezpieczeństwo przede wszystkim
Aby zapewnić bezpieczeństwo pracy z platformą on-line, jej dostawca powinien już wcześniej przedsięwziąć odpowiednie środki zaradcze. Szczególnie dotyczy to dużych giełd transportowych, które nie mogą sobie pozwolić na żadne nieprofesjonalne zachowanie. Podając za przykład - TimoCom rozwinął daleko idący system zabezpieczeń. Każde przedsiębiorstwo musi zostać poddane wielostopniowemu sprawdzianowi. Inaczej niż zazwyczaj to bywa, ten dostawca IT z Düsseldorfu, nie przydziela żadnych haseł identyfikacyjnych, lecz indywidualny klucz bezpieczeństwa. Dostęp do systemu jest zatem możliwy tylko poprzez odpowiedni, autoryzowany komputer. Także po zawarciu umowy przeprowadza się regularne kontrole.W ramach giełdy ofert transportowych istnieje też możliwość utworzenia Zamkniętej Grupy Użytkowników (ZGU) lub interfejsu do własnego programu spedycyjnego. Dzięki wbudowanemu modułowi kalkulacyjnemu można również obliczyć trasę oraz związane z nią wszystkie koszty, także te poboczne, jak np. myto dla danego regionu. Z kolei za pomocą wewnętrznego europejskiego indeksu firm transportowych użytkownicy mają dostęp do szczegółowych profili przedsiębiorstw świadczących usługi transportowe i logistyczne. Poza tym dzięki specjalnej wyszukiwarce magazynów, która funkcjonuje na takiej samej zasadzie jak giełda, można bardzo łatwo zaoferować lub znaleźć powierzchnie magazynowe i logistyczne w całej Europie.


Aby wyrobić sobie własną opinię na temat giełdy TimoCom i funkcji - TC Truck&Cargo®,, dla nowych użytkowników istnieje możliwość bezpłatnego przetestowania produktu na rzeczywistym rynku przez okres czterech tygodni. Jedynym warunkiem jest posiadanie aktualnej wersji oprogramowania Windows i przeglądarki internetowej oraz dostęp do Internetu.

(Opr. za inf. TimoCom/bt)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.