15 września pracownicy firmy Maersk Polska w ramach wyjazdu integracyjnego wyremontowali szkołę we wsi Liwa, w województwie warmińsko-mazurskim. W dwudniowej inicjatywie udział wzięło ok. 60 osób ze wszystkich biur w Polsce. Pomysł wyjazdu pojawił się jako alternatywa dla tradycyjnych sposobów spędzania czasu na wyjazdach integracyjnych. Inicjatywa pod hasłem „Maersk wraca do szkoły” od razu spodobała się pracownikom, którzy bez wahania zdecydowali się poświęcić jeden z wrześniowych weekendów na rzecz pomocy potrzebującym. Wyborem placówki i miejsca zajęła się osoba specjalnie wyznaczona do koordynacji projektu.
Szkoła podstawowa w Liwie to miejsca nauki dla dzieci z klas 1-3. Warunki, w jakich uczniowie spędzali czas trudno nazwać komfortowymi. Głównym powodem braku realizacji prac renowacyjnych był brak środków. - Jak tylko zobaczyliśmy szkołę w Liwie, chcieliśmy pomóc tej placówce – wyjaśnia decyzję Joanna Jurewicz, koordynująca projekt.
Pracownicy, po przyjeździe na miejsce zostali podzieleni na grupy, w których każda odpowiedzialna była za inny rodzaj prac. Przez niespełna dwa dni udało się odnowić cały budynek. Pracownicy Maersk Polska pomalowali ściany, parapety, schody i drzwi, odnowili krzesełka, przymocowali nowe wieszaki. Wykonali również szereg prac dekoracyjnych: ustawili specjalne pudełka na zabawki, zawiesili nowe mapy świata, zajęli się kwiatami. W szkole pojawiła się także tablica poświęcona Mikołajowi Kopernikowi, patronowi placówki. W efekcie, bez ingerencji w kształt budynku, udało się stworzyć zupełnie nową przestrzeń.
- W Liwie mieliśmy okazję wspólnie osiągnąć spektakularny efekt. Okazało się, że bez angażowania niebotycznych środków finansowych można całkowicie odmienić miejsce, które dla dzieci w tej grupie wiekowej ma szczególne znaczenie. Poza ogromnym uczuciem satysfakcji z wykonanej pracy, wrześniowy wyjazd możemy z pełną odpowiedzialnością nazwać integracyjnym. Wspólna praca, wzajemna pomoc i wsparcie w czasie tych dni pozwoliły zbudować w naszym zespole szczególne więzi. Jakość naszej komunikacji, poziom zaufania i pozytywna energia rosną z każdym dniem – podsumowuje Joanna Jurewicz.
Przedstawiciele firmy nie wykluczają kolejnych akcji integracyjnych realizowanych w formie wolontariatu.
(źr. Maersk/ag)