Dodaj ogłoszenie o pracy


"Wirtualne Laboratoria" pomagają kształcić spedytorów i logistyków

 

26 października odbyła się Ogólnopolska Debata Dyrektorów Szkół Ponadgimnazjalnych, korzystających z innowacyjnego sposobu nauczania, jaki daje projekt Wyższej Szkoły Logistyki  „Wirtualne Laboratoria – Sukces Innowacji”.

 

Projekt „Wirtualne Laboratoria – Sukces Innowacji” trwa od czerwca 2010 roku. W tym czasie ponad 50 szkół, kształcących techników logistyków i spedytorów prowadziło zajęcia w oparciu o oprogramowanie iScala – system klasy ERP, wykorzystywany na co dzień w przedsiębiorstwach do zarządzania procesami logistycznymi. Dzięki projektowi uczniowie zyskali praktyczną umiejętność obsługiwania programu, którą niebywale cenią firmy logistyczne – potencjalni pracodawcy absolwentów tychże szkół. Nauka odbywała się poprzez wirtualne udostępnienie programu, zainstalowanego na serwerach firmy L-Systems w Pile. Dzięki Wirtualnym Laboratoriom szkoły kształciły w sposób praktyczny, a uczniowie nabyli unikatową wiedzę. Do współpracy przy wykorzystaniu Wirtualnych Laboratoriów WSL zaprosiło teraz wszystkie szkoły w Polsce!

 

Ponad dwustu przedstawicieli władz szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski przywitał Kierownik Projektu, Paweł Fajfer.  O dotychczasowych działaniach Wyższej Szkoły Logistyki na rzecz rozwoju i podnoszenia jakości edukacji logistycznej mówił Kanclerz, doc. dr inż. Ireneusz Fechner.  Zwrócił uwagę na wartość otwartego dialogu i wymiany poglądów, która przynosi efektywne rozwiązania i udoskonalenia w kształceniu młodzieży. Efektem takiej współpracy są między innymi Wirtualne Laboratoria.

Szczegółowo o genezie,  wszystkich etapach realizacji oraz o przyszłości projektu  opowiedział specjalista ds. administracyjnych i finansowych.  „Do komercyjnego korzystania z Wirtualnych Laboratoriów zgłosiło się już prawie 90 szkół, to oznacza, że projekt po zakończeniu finansowania ze środków unijnych będzie się dalej rozwijał” – mówił Mateusz Michalski.

 

W konferencji udział wzięli: prof. zw. dr hab. Andrzej Korzeniowski, Rektor WSL, doc. dr inż. Ireneusz Fechner, Kanclerz WSL, Zofia Hryhorowicz, Dyrektor OKE w Poznaniu oraz przedstawiciele pracodawców i przedsiębiorców: Magdalena Kraszewska, Manager Communications Kuehne + Nagel Sp.z o.o., Joanna Cyprych, dyrektor biura Adecco Poland w Poznaniu oraz Marcin Kochan, praktyk biznesu.

„Ważną zaletą produktu jest innowacyjna forma korzystania z systemów informatycznych. Są one instalowane na serwerach znajdujących się w profesjonalnym centrum kolokacyjnym. Umożliwia to wirtualny dostęp i współużytkowanie przez wiele szkół poprzez Internet.  W przyszłości produkt może też służyć do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem innych, trudno dostępnych programów komputerowych” – mówił Paweł Fajfer, wymieniając zalety użytkowania Wirtualnych Laboratoriów.
O dalszym wsparciu technicznym zapewnił wszystkich użytkowników Robert Pawlak z firmy L-systems, gwarantując gotowość i szybkość  działania serwisantów.

 

Swoimi cennymi wnioskami z użytkowania produktu dzielili się także nauczyciele i dyrektorzy. Pani mgr Krystyna Fic-Obszańska z Zespołu Szkół Tekstylno-Handlowych w Żaganiu, doceniając innowacyjność kształcenia, jaką może się poszczycić szkoła dzięki wdrożeniu projektu, skierowała szczególne słowa uznania do pracowników L-Systems.

Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 z Mińska Mazowieckiego, Pan mgr Tomasz Płochocki, uznając ogromne możliwości, jakie daje mechanizm zastosowany w projekcie, wskazał na potrzebę rozwijania Wirtualnych Laboratoriów do wykorzystania w szerszym zakresie kształcenia technicznego.

Za wsparcie Wyższej Szkoły Logistyki w każdym aspekcie podnoszenia jakości edukacji ponadgimnazjalnej podziękował Pan mgr inż. Jan Palacz, Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Czarnkowie. Szczególnie docenił pomoc we wdrożeniu nowego programu nauczania, wsparcie merytoryczne dla koniecznych zmian oraz innowacyjność, którą WSL dzieli się ze szkołami średnimi.

Z oficjalnym podsumowaniem dotychczasowej współpracy wystąpiła także Pani mgr Stella Gazdulska. Zespół Szkół nr 23 z Wrocławia, którego jest dyrektorem, często inicjuje zmiany, wskazuje pola do rozwoju, kwestie, które wymagają wsparcia Wyższej Szkoły Logistyki. Tak było i tym razem. Nauczyciele z Wrocławia aktywnie przyczynili się do rozwoju finalnej wersji Wirtualnych Laboratoriów, korzystając ze swojego dydaktycznego doświadczenia, odkrywali długo oczekiwane możliwości, jakie dał im projekt.

 

Gratulacjom nie było końca. Wirtualne Laboratoria sprawdziły się także w Zespole Szkół Ekonomiczno-Odzieżowych w Gnieźnie. Nauczyciel przedmiotów logistycznych, Pan Krzysztof Celka przyznał, że dzięki wsparciu WSL nie musi już zazdrościć innym nauczycielom wspaniałych warunków kształcenia, a przez to jest po prostu lepszym człowiekiem. „Dzięki realizacji takich projektów, jak Wirtualne Laboratoria – Sukces Innowacji, Wielkopolska Musi Wiedzieć, dzięki materiałom dydaktycznym, forom nauczycielskim i innym formom współpracy z Wyższą Szkołą Logistyki mam nieoceniony komfort pracy” – mówił Pan Krzysztof. Nauczyciel może się też pochwalić efektami tej pracy, aż trzech z jego podopiecznych to laureaci i finaliści Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej.

Wirtualne Laboratoria zostały włączone do głównego nurtu polityki oświatowej. Od września do końca listopada 2012 r. zainteresowane szkoły mogą bezpłatnie poznawać finalną wersję produktu. Chęć dalszego korzystania z wypracowanych w Wyższej Szkole Logistyki metod i narzędzi nauczania zgłosiło już prawie 90 szkół z całej Polski.

(źr. WSL)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.