Dodaj ogłoszenie o pracy


ATC Rail ma już 10 połączeń kolejowych z trójmiejskich portów

ATC Rail S.A. oferuje regularny serwis już z trzema lokalizacjami w Polsce, właśnie uruchamia kolejne połączenie intermodalne. Od listopada ATC Rail realizować będzie 10 regularnych połączeń tygodniowo z trójmiejskich portów do centralnych regionów kraju dla kontenerów przewożonych w transporcie intermodalnym.

 

- Z początkiem listopada uruchamiamy tak długo oczekiwane przez rynek połączenie Trójmiasto - Warszawa. Mazowsze to region charakteryzujący się dużym skupiskiem eksportujących oraz importujących producentów i dystrybutorów, którzy do tej pory pozbawieni byli możliwości korzystania z tego typu usług. – mówi Artur Jadeszko, prezes zarządu ATC Rail S.A.

 

Województwo mazowieckie to już trzeci, po województwie wielkopolskim i łódzkim, kierunek do którego ATC Rail S.A. oferuje regularne połączenia intermodalne. Spółka proponuje rozkład jazdy w relacji Gdynia – Warszawa – Gdynia bazujący na 2 połączeniach w tygodniu.

 

- Na początku tego roku wprowadzono niekorzystne dla przedsiębiorców przepisy wprowadzające ograniczenia w przewozie ładunków ciężkich. W wyniku tych zmian, przedsiębiorcy zostali zmuszeni do znacznych redukcji wag transportowanych towarów. Odpowiedzią na  narzucone limity jest transport intermodalny, dzięki któremu przy wykorzystaniu odpowiednich rozwiązań, Klient może zyskać nawet do 4 ton na ładunku. Rosnąca ilość połączeń oferowanych przez ATC Rail jest wynikiem realizacji strategii Spółki w kierunku stworzenia efektywnego systemu połączeń intermodalnych integrującego transport kolejowy i drogowy – dodaje Artur Jadeszko.

W 5 listopada wyruszy pierwszy pociąg z Gdyni do Warszawy.

 

(źr. ATC Rail S.A.)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.