Dodaj ogłoszenie o pracy


Zwycięzcy Sztaplar Show 2012

Między 8 a 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w ramach Targów Taropak odbyła się już jedenasta edycja Sztaplar Show. W tym roku mieliśmy dwie nowości: Sztaplar Test oraz Rynek Używanych Wózków Widłowych.

 

Sztaplar Test odbywał się pierwszego i drugiego dnia, a pięć wybranych wózków oceniał konserwator, operator z Ośrodka Szkolenia Zawodowego, ekspert z Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz Profesor Jerzy Olszewski z Uniwersytetu Ekonomicznego, specjalista z zakresu ergonomii wózków. Między godziną 12 a 13 Redaktor Naczelna "Nowoczesnego Magazynu" prowadziła dyskusję na temat ergonomii sprzętu magazynowego, a także podsumowała wraz z zaproszonymi gośćmi Sztaplar Test.

 

We wtorek odbył się drugi etap testów, kiedy odbyła się ocena możliwości wózka w trakcie przejazdów operatora producenta. Specjalnie przeszkoleni operatorzy musieli między innymi rozładować i ponowanie załadować na rampę palety. Każdy z nich robił to na czas, a najlepszy z nich miał szansę na zdobycie atrakcyjnych nagród. Tutaj bardzo ważnymi czynnikami była precyzja oraz doświadczenie.

 

Bardzo atrakcyjnym wydarzeniem były środowe konkursy operatorów wózków widłowych. Mieliśmy aż osiem konkurencji, a wśród nich między innymi Slalom, gdzie operator musiał pokonać nizaładowanym wózkiem w jak najkrótszym czasie specjalnie przygotowany slalom. Za każdy przewrócony lub przesunięty element slalomu liczone były punkty karne. Inną konkurencją była Tarka, gdzie wózek załadowany paletą i kubłem z wodą przejeżdżał przez tarkę. Wszystko polegało na tym, aby w trakcie przejazdu z kubła ubyło jak najmniej wody. Jury po przejeździe sprawdzało, ile wody ubyło. Ciekawa i trudna zarazem okazała się Moblina rampa. Operator miał za zadanie w jak najkrótszym czasie rozładować palety z TIR-a, wyposażonego w mobliną rampę przeładunkową oraz umieścił ładunki na wskazanych regałach, pokonując po drodze slalom. TIR załadowany był czterema ładunkami o różnych gabarytach. Za każdy przewrócony lub przesunięty element slalomu liczone były sekundy karne. Czas końcowy całości decydował o klasyfikacji generalnej.

 

Zostali wyłonieni zwycięzcy w następujących kategoriach:

 

Udźwig do 1,5 tony – tutaj Mistrz Sztaplar Show za pierwsze miejsce otrzymał Puchar Sztaplar Show. Został nim Marek Szymański z firmy Still. Drugie Robert Szymański z Wandalexu, natomiast trzecie Marcin Piechota z Jungheinrich.

 

Udźwig do 2,5 tony - tym razem najlepszy okazał się Łukasz Zieliński z Promagu i to on zdobyła Puchar Sztaplar Show. Drugi czas uzyskał Łukasz Piwowarski z Emtora, a trzeci Daniel Nowak z Wandalexu.

 

Udźwig powyżej 2,5 tony - również tutaj Puchar Sztaplar Show zdobył Łukasz Zieliński Promagu. Drugie miejsce zajął Daniel Nowak z Wandalexu, a trzecie Łukasz Piwowarski z firmy Emtor.

 

Najszybszy przejazd – Daniel Nowak, na wózku Doosan z firmy Wandalex.

 

Przejazd bez punktów karnych – Ireneusz Kietliński, na wózku Nissan z firmy POLSAD Jacek Korczak.

 

Oceniający: Dr inż. Łukasz Wojciechowski – Politechnika Poznańska oraz  Inż. spec. Adam Wojciechowski – Instytut Logistyki i Magazynowania


Czwartek należał z kolei do kobiet, które miały okazję pojeździć wózkami widłowymi i zamienić się w profesjonalnego operatora. Oprócz tego mieliśmy dyskusję moderowaną na temat Rynku używanych wózków widłowych w Polsce.

(źr. Nowoczesny Magazyn)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.