Firma kurierska Siódemka S.A. wprowadza nową ofertę dedykowaną mikro i małym przedsiębiorcom korzystającym z usług kurierskich. Nowa propozycja, to połączenie promocyjnej oferty handlowej z internetową platformą obsługi przesyłek i klienta o nazwie 7 Internet Shipping. 7 Internet Shipping umożliwia nadawcy m.in. szybkie tworzenie listów przewozowych, obsługę wysyłek seryjnych oraz dokonywanie kompleksowego rozliczenia procesów logistycznych. Stanowi także platformę komunikacji z Działem Obsługi Klienta.
Siódemka adresuje nowe rozwiązanie do klientów o niewielkim potencjale wysyłkowym, w szczególności do mikro i małych przedsiębiorstw. Tego typu podmioty mają kłopot, aby zaoferować swoim klientom konkurencyjne ceny przesyłek, szczególnie w stosunku do większych rynkowych graczy.
- Mechanizm jest prosty. Duża firma, nadająca np. 1000 paczek miesięcznie, otrzymuje od firmy kurierskiej niższe ceny od podmiotu nadającego 50 paczek i później, niższą cenę za doręczenie może zaoferować także klientom. Ta różnica często stanowi przewagę konkurencyjną, szczególnie gdy chodzi o podobny towar, w zbliżonej lub identycznej cenie – tłumaczy Marcin Kruszyński, PR Manager, Siódemka S.A. - Małe podmioty, szczególnie na początku swojej działalności, mają przez to mniejsze szanse zaistnienia na rynku. Siódemka myśli o nich i dzięki nowej ofercie promocyjnej oraz platformie 7 Internet Shipping chce pomóc w zbudowaniu ich rynkowej pozycji.
W ostatnich latach segment mikro i małych nadawców był skutecznie obsługiwany przez brokerów usług kurierskich, czyli pośredników współpracujących z kilkoma firmami kurierskimi naraz i mogących zaoferować niższe ceny pojedynczych paczek.
- Z drugiej strony nadawca biznesowy chcący korzystać bezpośrednio z oferty firm kurierskich, musiał zadeklarować ilość miesięcznych nadań przesyłek, co często później przysparzało mu kłopotów - mówi Marcin Kruszyński. - W e-biznesie również zdarzają się słabsze miesiące (w zależności od asortymentu mamy np. sezonowość), w których trudno wysłać zadeklarowaną ilość przesyłek. Właśnie z myślą o takich podmiotach powstała nasza nowa oferta, która zabezpiecza przedsiębiorców: oferujemy stałe, konkurencyjne ceny, przy niewielkiej ilości wysyłek i do tego bez deklaracji.
W nowej ofercie promocyjnej deklaracja została zastąpiona abonamentem. Klient otrzymuje gwarancję niskiej ceny, niezależnie od ilości faktycznie wysłanych paczek. Tylko od niego zależy, czy wykorzysta całą pulę przysługujących w abonamencie paczek. Jeśli w słabszym miesiącu paczek będzie mniej, kwota abonamentu nie wzrośnie, a przedsiębiorca nie poniesie z tego powodu żadnych dodatkowych kosztów.
Oferta promocyjna, której ważność jest ograniczona w czasie, zapewnia wszystkim nowym klientom konkurencyjne warunki współpracy, w tym ceny oraz warunki płatności. Użytkownicy, którzy zdecydują się podpisać umowę promocyjną przed końcem listopada br. w miesięcznym abonamencie o wartości 280 złotych otrzymają możliwość wysłania 20 paczek w usłudze 7 Standard (z doręczeniem przed końcem następnego dnia). Wysłanie jednej paczki kosztuje zatem 14,00 złotych netto i zawiera opłatę paliwową i drogową, co jest bardzo konkurencyjną ceną nawet wobec oferty brokerów. Klienci otrzymują także możliwość dokonania opłaty za wykonane usługi raz w miesiącu (z 7-dniowym terminem płatności), korzystając z płatności on-line dostępnej w module rozliczeń platformy 7 Internet Shipping.
Oferta dla przedsiębiorców gwarantuje pełną kontrolę nad kosztami związanymi z logistyczną obsługą firmy. Propozycja Siódemki jest odpowiedzią w szczególności na potrzeby drobnych podmiotów z branży e-commerce, które oczekują niskiej ceny przesyłek kurierskich i dostępu do profesjonalnej obsługi umożliwiającej zarządzanie logistyką towarów.
- Obok abonamentu, który zastępuje deklarację, to właśnie przeniesienie małych przedsiębiorców na dedykowaną im platformę - 7 Internet Shipping - jest największą zaletą naszej propozycji. 7 Internet Shipping to rozwiązanie oferujące najbardziej rozbudowane na rynku opcje zarządzania przesyłkami – przekonuje Marcin Kruszyński. Małe przedsiębiorstwa to jedna z największych grup klientów. Mała ilość paczek i niska częstotliwość wysyłek sprawiają jednak, że ten segment klientów jest też najbardziej kosztowny w obsłudze dla firmy kurierskiej. Dzięki internetowej platformie logistycznej, klient będzie mógł wykonać samodzielnie większość czynności związanych z obsługą przesyłek. Obniży to koszty po stronie Siódemki, umożliwiając zaoferowanie konkurencyjnych cen nawet mikro i małym przedsiębiorstwom. Panuje tu pełna symbioza między Siódemką i jej klientami. Razem obniżamy swoje koszty i wspólnie budujemy przewagę konkurencyjną.
7 Internet Shipping nie jest tylko modułem wysyłkowym, ale platformą zawierającą komplementarne rozwiązania we wszystkich obszarach na styku klient (nadawca) – firma kurierska. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą samodzielnie wykonać najważniejsze czynności obejmujące proces obsługi przesyłki, w tym m.in.: samodzielnie generować i drukować listy przewozowe, w tym również importować je z zewnętrznych baz danych, takich jak m.in. aukcje allegro; automatycznie zamówić kuriera on-line, do jednej lub wielu przygotowanych przesyłek, z opcją wysłania zlecenia bezpośrednio na urządzenie mobilne kuriera Siódemki obsługującego właściwą strefę; śledzić status doręczenia przesyłek oraz bezpłatnie pobierać potwierdzenia doręczenia zawierające nazwisko osoby, która odebrała przesyłkę wraz z godziną doręczenia.
- Doskonale zdajemy sobie sprawę, że dla właścicieli sklepów internetowych współpraca z firmą kurierską ma charakter strategiczny. Jesteśmy przekonani, że nasza nowa oferta pozwala na uzyskanie znaczącej przewagi konkurencyjnej. Zastąpienie deklaracji abonamentem daje z kolei maksymalne poczucie bezpieczeństwa – dodaje Marcin Kruszyński.
(źr. Siódemka SA)