Dodaj ogłoszenie o pracy


DPD POLSKA uruchamia największą sortownię w Europie Środkowo-Wschodniej

Firma kurierska DPD Polska otworzyła 11 października 2012 r. Centralną Sortownię w Strykowie, w okolicach Łodzi. Jedna z największych sortowni w Europie Środkowo-Wschodniej powstała w sercu Polski u zbiegu najważniejszych linii komunikacyjnych w kraju. Centralna Sortownia dopełnia swoim powstaniem unikalną strukturę tzw. ,,Diamentu” DPD Polska, łączącego największe centra przeładunkowe na terenie kraju.

 

Dzięki nowemu obiektowi firma będzie mogła jeszcze elastyczniej dostosować się do oczekiwań i potrzeb rosnącej rzeszy Klientów, oferując im lepsze i szybsze usługi. Uruchomienie Centralnej Sortowni w Strykowie jest kolejnym etapem realizacji strategii firmy zakładającej inwestycje w rozwój nowoczesnej krajowej sieci logistycznej. Centralna Sortownia to największa tego typu inwestycja w Europie Środkowej i Wschodniej i jedna z najnowocześniejszych sortowni w tej części Europy. Centralna Sortownia, ostatni diamentowy hub DPD Polska, pełnić będzie jednocześnie funkcję oddziału, a dzięki systemowi sorterów będzie bezpiecznie obsługiwać również przesyłki B2C. Dzięki wprowadzeniu najnowocześniejszego narzędzia w naszej części Europy, jakim będzie nowa Centralna Sortownia firma DPD zapowiada zmianę standardu jakościowego branży kurierskiej na polskim rynku.

 

- Stryków, jako strategiczny punkt dla lokalizacji magazynowych, od wielu lat przyciąga inwestorów m.in. najmniejszą średnią odległością dostawy do rynków sprzedaży oraz skrzyżowaniem autostrad. Ta nowoczesna inwestycja powstaje w sercu Polski u zbiegu najważniejszych linii komunikacyjnych w kraju. Wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi poszukujemy optymalnych rozwiązań logistycznych, a centralne położenie Strykowa spełnia wymagania dotyczące optymalizacji kosztów. W gminie zlokalizowane są trzy Parki Przemysłowe oferujące 2,5 tysiąca miejsc pracy i autostradowy węzeł, który jest nie tylko ułatwieniem w komunikacji Warszawa-Poznań (w tym roku do użytku zostaną oddane kolejne odcinki: A2 łączący gminę ze stolicą i A1 pomiędzy Strykowem a Toruniem), ale i szansą biznesową, której nie można przegapić – mówi Rafał Nawłoka, Prezes DPD Polska. - Już dziś na 330 ha gmina gości światowych liderów z branż: logistycznej (Raben Polska), motoryzacyjnej (Mercedes), innowacyjnych technologii (m.in. Rittal GmbH & Co KG, Corning Cable Systems Polska) czy papierniczej i medycznej. W tak doborowym gronie nie mogło nas zabraknąć – dodaje Nawłoka.

 

Mieszczące się na terenie niemal 9 hektarów zabudowania Nowej Centralnej Sortowni składają się z magazynu o powierzchni 13,5 tyś. m2, biura o powierzchni 2,5 tys. m2. Utwardzony plac manewrowy o powierzchni 5,5 ha pomieści 300 samochodów w ciągu nocy. Ten kolos wyposażony jest w 158 bram LH, 12 bram kurierskich, w tym 44 stanowiska rozładunkowe i 76 (docelowo 96) stanowisk załadunkowych. Budynek utrzymuje 150 betonowych słupów, z których każdy waży prawie 15 ton. Bryła obiektu ma 330 m długości, 40 m szerokości i 14 m – wysokości.

 

- Cała inwestycja zajęła nam trzy lata (od powstania koncepcji po dzień dzisiejszy), kosztowała nas 32. mln euro, i da już wkrótce pracę  430 osobom.  Na początek sporo więc zainwestujemy, ale już niedługo nam się to zwróci. Nowa sortownia DPD Polska, mimo że początkowo będzie stanowić dla nas duży koszt, z biegiem czasu i wzrostem wolumenów pozwoli na dodatkową optymalizację kosztów operacyjnych i w długoletniej perspektywie będzie dla nas bardzo opłacalną inwestycją. To bardzo duże przedsięwzięcie podyktowane jest z jednej strony rozwojem rynku, z drugiej przewiduje elastyczne rozwiązania, które pozwolą dopasować się do zmieniających się oczekiwań i potrzeb naszych Klientów, oferując im lepsze i szybsze usługi. Naszym celem jest być firmą kurierską pierwszego wyboru – mówi Rafał Nawłoka.

 

Według szacunków DPD Polska, docelowo co noc przez nową sortowanię może przepłynąć nawet 4 tys. ton towarów.
- W pełni zautomatyzowany system sortujący firmy Vanderlande montowany w Strykowie kosztował nas ponad 16 milionów euro. Swoją wydajność docelowo ponad 35 tys. paczek na godzinę zawdzięcza zastosowaniu jednej z najnowocześniejszych technologii. W Strykowie zamontowano dwa sortery główne o wydajności po 17 500 paczek na godzinę i sorter dla małych paczek i kopert o wydajności 8000 paczek na godzinę. Wszystkie sortery zamontowane w Strykowie to „Crossbelt’y”. Długość linii sortujących łącznie przekracza aż 1500 metrów  Gdyby taki sorter włączony był całą dobę przesortowałby aż 840 tys. paczek! Takie tempo możliwe jest dzięki procesom optymalizacji systemu transportu wewnętrznego w hubie, które pozwalają skrócić czas pobytu przesyłki w magazynie do niezbędnego minimum – to ok. 3,5 minuty od rozładunku do załadunku – mówi Krzysztof Porębski, Dyrektor Jakości DPD Polska.

 

W nowym hubie każdej nocy wszystko musi funkcjonować idealnie, jak w zegarku, ponieważ działalność kolejnych stanowisk zazębia się ze sobą. Ta wysoka precyzja oparta jest na najnowocześniejszej technologii, sprawnych pracownikach i perfekcyjnej organizacji. Budynek magazynu podzielony jest na strefy rozładunku i załadunku, pomiędzy którymi znajduje się system sortujący zaprojektowany przez holenderską firmę Vanderlande. Nad całością czuwa centralny komputer, cztery skanery centralne pracujących w pięciu wymiarach (4 x 5 kamer; skanowane jest 5 boków paczki), które jednocześnie mierzą paczki, a w każdej linii zamontowana jest waga przepływowa, która bez straty dla szybkości procesu zważy każdą paczkę na sorterze.

Oprócz strategicznego operacyjnego znaczenia nowej inwestycji, DPD Polska ma nadzieję, że będzie ona również magnesem dla młodych ludzi, chcących związać swoją przyszłość z logistyką. Firma jest otwarta na nawiązanie interesującej współpracy ze studentami i uczelniami logistycznymi z całego kraju. Chce, aby wiedza praktyczna z zakresu nowoczesnych technologii mogła służyć również przyszłym logistykom.

(źr. DPD Polska)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.