Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Line przejmuje kolejne pięć tras na Bałtyku

Stena Line przejęła pięć tras promowych nabytych od firmy Scandlines GmbH. Trasy: z Travemünde do Ventspills i Liepaji na Łotwie, z Trelleborga do Rostocku i Sassnitz w Niemczech, oraz z Nynäshamn w Szwecji do Ventspils na Łotwie znacząco powiększają istniejącą sieć połączeń Stena Line, ugruntowując jednocześnie pozycję firmy na Bałtyku.


Decyzja o zakupie została ogłoszona pod koniec maja, a ostatnio została zatwierdzona przez niemiecki urząd antymonopolowy. Po akceptacji rozpoczęły się przygotowania do włączenia nowych tras do sieci Stena Line. Proces integracji właśnie się rozpoczął, jednak jeszcze przez pierwsze tygodnie za działania operacyjne na tych trasach odpowiedzialna będzie firma Scandlines. Dopiero po tym czasie klienci będą mogli zauważyć, że linie  zostały faktycznie przejęte.

 

- Przed nami okres pasjonującej pracy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z nabycia nowych linii. Rozszerzamy obszar naszej działalności, a również poznajemy nowy, interesujący i rozwijający się rynek. Na wszystkich przejętych trasach planujemy rozwijać zarówno usługi pasażerskie jak i frachtowe - powiedział Gunnar Blomdahl, Dyrektor Zarządzający Stena Line i dodał - Mamy też daleko idące plany rozszerzania zakresu oraz podnoszenia poziomu świadczonych usług na pokładzie. Działalność prowadzić będziemy pod marką Stena Line. Naszym celem jest odnowienie obecnych jednostek oraz zastosowanie nowych rozwiązań dla podniesienia atrakcyjności podróżowania promem. Zajmiemy się tym już w przyszłym roku.

 

Nabycie nowych tras, a wraz z nimi przejęcie jednostek o nazwach: Trelleborg,  Skåne,  Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern oraz Ask a także czarterowanych Scottish Viking, Urd oraz Watling Street oznacza, że Stena Line może zaoferować klientom w północnej Europie w sumie 22 trasy promowe i obsługujące je 37 statków. Około 300 osób zatrudnionych przy obsłudze nowych tras dołączy do grona pracowników Stena Line.

 

(źr. Stena Line)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.