Dodaj ogłoszenie o pracy


Navis SPARCS N4d usprawni pracę w DCT Gdańsk

 

Navis, należący do Cargotec Corporation, oferujący rozwiązania w zarządzaniu przeładunkiem towarów na terminalach oraz Deepwater Container Terminal (DCT) Gdańsk S.A. rozpoczęli wdrażanie systemu operacyjnego SPARKS N4. Nowy terminalowy system , na którym terminal rozpocznie pracę w czwartym kwartale 2011 r., wesprze rozwój DCT, co przyczyni się do zwiększenia rocznej zdolności przeładunkowej do 1 mln TEU od 2012 r., a także pozwoli na wprowadzenie najlepszych standarów w obsłudze klientów terminala.
Terminal DCT, poprzez wprowadzenie na Bałtyk pierwszego regularnego połączenia Europa-Azja w styczniu 2010 r., od maja 2011 r. obsługiwanego przez statki klasy E, stał się liderem w całym regionie Morza Bałtyckiego. W 2010 r. DCT przeładowało 450 000 TEU, natomiast do 2015 r. planowane jest zwiększenie przeładunku do 1,4 mln TEU. Terminal ma potencjał do zwiększenia przeładunku aż do 4 mln TEU rocznie w kolejnych etapach rozwoju. Wprowadzenie SPARKS N4 pozwoli wesprzeć kluczowe zadania planowania i kontroli sprzętu przy jednoczesnym rozwoju terminala wymuszonym oczekiwaniami rynku - zwiększaniu zdolności przeładunkowej i powiększaniu nabrzeża.
– Wybraliśmy Navis, ponieważ jest to sprawdzony system, oferujący stabilne i innowacyjne rozwiązania, stosowane przez terminale na całym świecie. – mówi Boris Wenzel, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk S.A. – Prosta konfiguracja i kalibracja systemu SPARKS N4 wpisuje się w nasze wysiłki zmierzające do wzrostu wydajności, optymalizacji procesów oraz zarządzania kosztami, a także zapewniania naszym klientom najlepszych światowych standardów.
Navis SPARKS N4 jest terminalowym systemem operacyjnym najnowszej generacji, oferującym najniższe możliwe koszty utrzymania przy zapewnieniu optymalnych rozwiązań. SPARKS N4 dostarcza platformę, która umożliwi DCT Gdańsk zarządzanie planowanym rozwojem terminala.
(źr. DCT Gdańsk)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.