Navis, należący do Cargotec Corporation, oferujący rozwiązania w zarządzaniu przeładunkiem towarów na terminalach oraz Deepwater Container Terminal (DCT) Gdańsk S.A. rozpoczęli wdrażanie systemu operacyjnego SPARKS N4. Nowy terminalowy system , na którym terminal rozpocznie pracę w czwartym kwartale 2011 r., wesprze rozwój DCT, co przyczyni się do zwiększenia rocznej zdolności przeładunkowej do 1 mln TEU od 2012 r., a także pozwoli na wprowadzenie najlepszych standarów w obsłudze klientów terminala.
Terminal DCT, poprzez wprowadzenie na Bałtyk pierwszego regularnego połączenia Europa-Azja w styczniu 2010 r., od maja 2011 r. obsługiwanego przez statki klasy E, stał się liderem w całym regionie Morza Bałtyckiego. W 2010 r. DCT przeładowało 450 000 TEU, natomiast do 2015 r. planowane jest zwiększenie przeładunku do 1,4 mln TEU. Terminal ma potencjał do zwiększenia przeładunku aż do 4 mln TEU rocznie w kolejnych etapach rozwoju. Wprowadzenie SPARKS N4 pozwoli wesprzeć kluczowe zadania planowania i kontroli sprzętu przy jednoczesnym rozwoju terminala wymuszonym oczekiwaniami rynku - zwiększaniu zdolności przeładunkowej i powiększaniu nabrzeża.
– Wybraliśmy Navis, ponieważ jest to sprawdzony system, oferujący stabilne i innowacyjne rozwiązania, stosowane przez terminale na całym świecie. – mówi Boris Wenzel, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk S.A. – Prosta konfiguracja i kalibracja systemu SPARKS N4 wpisuje się w nasze wysiłki zmierzające do wzrostu wydajności, optymalizacji procesów oraz zarządzania kosztami, a także zapewniania naszym klientom najlepszych światowych standardów.
Navis SPARKS N4 jest terminalowym systemem operacyjnym najnowszej generacji, oferującym najniższe możliwe koszty utrzymania przy zapewnieniu optymalnych rozwiązań. SPARKS N4 dostarcza platformę, która umożliwi DCT Gdańsk zarządzanie planowanym rozwojem terminala.
(źr. DCT Gdańsk)