Duński koncern transportowo-logistyczny - firma DSV przejęła pod koniec września br. spedycyjną część czeskiego operatora kolejowego - AWT Čechofracht a.s. - największej europejskiej prywatnej spółki kolejowej.
Transakacja objęła usługi transportu drogowego, morskiego i lotniczego oraz logistyki kontraktowej, świadczone dotychczas przez należący do AWT czeski Čechofracht a.s., co pozwoli na dalsze umocnienie pozycji DSV na czeskim rynku. AWT Čechofracht a.s. jako dostawca usług logistycznych oraz spedycyjnych, posiada od wielu lat silną pozycję rynkową w Czechach. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, pakiet usług nabytych przez DSV od AWT Čechofracht a.s. wygenerował dochód na poziomie 30 mln EUR.
AWT Čechofracht a.s. jest ważnym graczem z dużymi tradycjami na czeskim rynku. Nabywane przez nas usługi stanowią doskonałe uzupełnienie dla naszej działalności prowadzonej w Czechach, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom kompleksową sieć dystrybucji na tym rynku – mówi Jens Bjorn Andersen, CEO Grupy DSV. Dla klientów regionalnych centrów dystrybucyjnych zlokalizowanych w okolicach Warszawy (Gnatowice, Ołtarzew), w Czeladzi, Poznaniu, Łodzi i Wrocławiu, Czechy stanowią bardzo ważny rynek zbytu i zaopatrzenia.
Grupa AWT podjęła decyzję o przekazaniu części swojego biznesu, niezwiązanego z transportem kolejowym, w związku z marginalną rolą, jaką odegrał on w osiąganych przez firmę wynikach finansowych na przestrzeni ostatnich kilku lat. - Nasza strategia opiera się na rozwoju transportu kolejowego w centralnej oraz wschodniej Europie. Przekazanie DSV części naszego portfolio związanej z transportem drogowym, morskim oraz lotniczym najlepiej przysłuży się rozwojowi tej części naszego biznesu – mówi Pierre Timmermans, CEO Grupy AWT.
Na mocy zawartego porozumienia 188 pracowników AWT Čechofracht zostanie przeniesionych w struktury DSV Czechy. Pozostały zespół Grupy AWT będzie pracował nad dalszym rozwojem transportu kolejowego.
Grupa AWT posiada przeszło 60-letnie doświadczenie w transporcie kolejowym w Europie Centralnej i operuje frachtem 160 lokomotyw oraz blisko 5,5 tys. wagonów. Firma świadczy usługi dla kilkudziesięciu dużych przedsiębiorstw przemysłowych na trasach pomiędzy Europą Centralną i Zachodnią, Adriatykiem i Morzem Czarnym.
(źr DSV)