Dodaj ogłoszenie o pracy


Goodman" buduje centrum logistyczne w gdańskim porcie

 

Pomorze Gdańskie oczekiwało tej inwestycji. Niczym bursztyn, pojawiający się po sztormie na plaży, z inicjatywy różnych inwestorów od kilku lat wyrastają wokół Gdańska małe składy logistyczne. Przedsięwzięcie "Goodmana", rozpoczęte w obszarze gdańskiego portu, przyćmiło jednak wszystkie wcześniejsze realizacje tego australijskiego inwestora w Polsce. Na prawie 110 hektarach gruntu, należącego do Gminy Miasta Gdańska, powstaje "Pomorskie Centrum Logistyczne", dysponujące docelowo pół milionem metrów kwadratowych powierzchni składowej. Wystarczy powiedzieć, że budowane w RP pozostałe osiem kompleksów "Goodmana" oferować ma łącznie "zaledwie"... 776 000 m2 takich magazynów.

 

"Goodman" rozpoczął działalność na terenie Polski przed siedmiu laty. Zarządza już terminalami logistycznymi w rejonie Poznania, Warszawy i Krakowa, oferując na naszym rynku nie tylko funkcje składowe. Każde centrum generuje bowiem powstawanie wokół siebie stref przemysłowych. Stosując filozofię: inwestuj, buduj i zarządzaj - "Goodman" stworzył w Europie imperium docenione w rankingu "PropertyEU" mianem Dewelopera Numer Jeden. 113 obiektów logistycznych na Starym Kontynencie, 34 biura na świecie, aktywa o wartości 16 miliardów euro mówią wystarczająco dużo o nowym partnerze Gdańska.

 

1 października 2012, pod numerem 21 przy ul. Sucharskiego, Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, Prezes Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego Alan Aleksandrowicz, Dyrektor Zarządzający "DCT Gdańsk" Boris Wenzel i Dyrektor Regionalny "Goodman" w Polsce Błażej Ciesielczyk wmurowali akt erekcyjny "Pomorskiego Centrum Logistycznego". Maszyny przygotowujące teren inwestycji uruchomiono dwa tygodnie wcześniej. Wspólny sukces, zwieńczenie starań gospodarzy regionu, miasta i portu - to klasyczny efekt synergii podmiotów, dla których wzrost gospodarczy jest interesem nadrzędnym. Zauważono tysiącletnie doświadczenie portu zbudowanego u ujścia Wisły do Bałtyku, tradycję składów funkcjonujących na Stogach przez wieki, niebywałą dynamikę obrotów największego w Polsce morskiego terminalu kontenerowego, wreszcie - potencjał zainteresowanego naszym krajem inwestora.

 

"PCL" jest oczywistym uzupełnieniem, naturalną konsekwencją wybudowania w Porcie Gdańsk Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego "DCT". "Pięciolatek", goszcząc cotygodniowy serwis kolosów "Maerska", sięga w tym roku - mimo kryzysu na rynku przewozów kontenerowych - po pojemniki dowożone dotąd jedynie do Hamburga. Ponad milion TEU, które może obsłużyć istniejącą już infrastrukturą, nie satysfakcjonuje jego właścicieli, ani portu. Prowadzone z ZMPG SA rozmowy skutkować będą niebawem rozbudową, pozwalającą przyjmować jednocześnie dwa giganty oceaniczne i zwiększyć potencjał "DCT" do 4 milionów TEU.

 

Wspólne, synergiczne działania wokół gdańskiego portu mają daleko szerszy zakres i perspektywy. Funkcjonujące "po sąsiedzku" "PCL" i "DCT", poza bliskością nowoczesnego lotniska, będą miały też wkrótce znakomite połączenia drogowe. Na ukończeniu jest już Trasa Sucharskiego, która - poprzez Południową Obwodnicę Gdańska - skomunikuje je z autostradą A1 oraz drogami ekspresowymi S7 do Warszawy i S6 do Szczecina. Przejazdy staną się szybsze także dzięki wkomponowanemu w sieć tunelowi drogowemu pod kanałem portowym. Długo wyczekiwane perspektywy rysują się przed Gdańskiem także dzięki tworzonym w Ministerstwie Środowiska programom przywrócenia spławności polskim rzekom. Port Gdańsk z niecierpliwością oczekuje też realizowanej przez PKP PLK budowy dwutorowej linii kolejowej do Pruszcza Gdańskiego, wraz z nowym mostem kolejowym nad Martwą Wisłą. "DCT" - w ramach promowanych przez Unię Europejską intermodalnych projektów transportowych - także stanął do konkursu, uzyskując na rozbudowę 50 milionów złotych wsparcia. Wcześniej, w porozumieniu z "CTL Logistics" i grupą "Maersk" sekundował uruchomieniu linii kontenerowej "Maersk Amber Express" do Terminalu Schavemaker w Kątach Wrocławskich i "Maersk Baltic Express" do Euroterminalu Sławków. Analiza elementów determinujących konkurencyjność terminalu i portu skłoniła "DCT Gdańsk" do kolejnych rozmów. W ich efekcie, już w grudniu tego roku, pierwsze pociągi - we współpracy z PKP Cargo - powiozą kontenery z gdańskiego terminalu do Moskwy, a kolejne - planowane przy współpracy z PKP LHS - mają je dostarczać bezpośrednio na Ukrainę.

 

"Taka korporacja, skojarzenie historycznych doświadczeń i realnych ocen gdańskiego potencjału..." - refleksja zasłyszana w kuluarach uroczystych... urodzin australijskiej grupy "Goodman" w Gdańsku - staje się jednocześnie realnym wymiarem perspektyw Pomorza Gdańskiego, Gdańska i Portu Gdańsk. Czas korzystać z elementów od tysiąca lat determinujących konkurencyjność polskiego portu, pora spożytkować walory portu morskiego w Gdańsku.

(źr. za inf. pras. ZMPG SA Gdańska)

 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.