Dodaj ogłoszenie o pracy


Wycieczkowce nie chcą przywozić pasażerów do Gdańska

Pomimo otwarcia granic po wejściu Polski do UE, liczba zawinięć wycieczkowców nie zwiększa się, a tym samym nie dorównuje zabytkowym i wypoczynkowym atrakcjom pomorskiej oferty portu Gdańsk. Przewagę wizyt statków wycieczkowych przy nabrzeżach uzyskuje od lat port Gdynia. Z reguły też - co boli zarówno portowców, jak i hotelarzy, restauratorów, czy firmy turystyczne - wycieczkowce nie przywożą swych pasażerów tak do Gdańska jak i do Gdyni na dłużej niż parę godzin.

W naszej szerokości geograficznej brak jest niestety, warunków do uprawiania całorocznej turystyki morskiej. Wycieczkowce pojawiają się zwykle na Bałtyku pod koniec maja i krążą między portami do października. Każdego roku sezon wycieczkowy jest krótki a statystyki odwiedzin nie są zbyt imponujące. Co prawda Gdynia otworzyła tegoroczny sezon już 13 maja, ale z 70-100 zawinięć w poprzednich latach, na rok 2011 awizowano do niej jedynie 57. W Gdańsku pierwszy wycieczkowiec miał się pojawić 31 maja, ale agent w ostatniej chwili przeniósł jego wizytę do Gdyni. Sezon 2011 otworzył 4 czerwca "Albatros" (od lat zawijający do portu gdańskiego). W rozkładzie zawinięć wycieczkowców do gdańskiego portu pozostało jeszcze tylko 21 wizyt. Oba trójmiejskie porty dysponują zbliżonymi możliwościami przyjmowania statków i promów pasażerskich. Istnieje możliwośći zmiany tej sytuacji, ale konieczne jest porozumienie wszystkich firm i instytucji zajmujących się promocją w regionie, kierujących zapleczem gastronomicznym i hotelarskim, zawiadujących przewozami autokarowymi i miejskimi, żyjących z turystyki przedsiębiorców. Bez podjęcia wspólnych wysiłków i wspólnego działania, morskiej turystyki na Pomorzu Gdańskim długo jeszcze nie będzie.

(źr. Opa. Rzecznika Prasowego ZMPG Gdańsk)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.