Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC podsumowuje pierwszy rok działalności Terminalu w Kutnie!

 

30 września minie rok odkąd spółka PCC Intermodal uruchomiła w Kutnie nowoczesny terminal intermodalny dla rejonu centralnej Polski. Przeładunki w Kutnie ruszyły po kilkunastu miesiącach prac inwestycyjnych i od roku obiekt służy rozwojowi branży intermodalnej, umożliwiając sprawną dystrybucję ładunków kontenerowych w relacji Północ-Południe i z zachodu na wschód.

 

Już po kilku miesiącach funkcjonowania obiektu okazało się, że data 30. września 2011 roku była jedną z najważniejszych dat w krótkiej jak dotąd, acz burzliwej historii polskiego transportu intermodalnego. Uruchomienie Terminalu Kutno miało olbrzymie znaczenie, nie tylko dla inwestora – PCC Intermodal, ale dla całej branży transportowej w Polsce.

 

Trafiona lokalizacja
Wybór Kutna, jako lokalizacji dla terminala kontenerowego był nieprzypadkowy. Zadecydowało położenie miasta w centralnej Polsce, na skrzyżowaniu głównych korytarzy i dróg transportowych. Nowoczesny obiekt terminalowy, mieści się bezpośrednio przy linii kolejowej E-20, łączącej Berlin z Warszawą i dalej Moskwą oraz w pobliżu głównej linii kolejowej Północ-Południe (nr 131), w korytarzu transportowym Bałtyk-Adriatyk, a także w pobliżu dróg krajowych i autostrad. Terminal w Kutnie to była pierwsza, tej skali, inwestycja PCC Intermodal S.A.  – Spełnienie obietnicy jaką złożyliśmy inwestorom podczas debiutu, to wielki sukces nie tylko dla naszej spółki, ale dla wszystkich, którzy kibicują rozwojowi branży intermodalnej w naszym kraju - mówi Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal S.A.

 

4 etapy budowy i na tym nie koniec
Budowę terminalu rozpoczęto wiosną 2010 roku, realizacja inwestycji pierwotnie rozłożona była na cztery etapy. Obecnie, w związku z ogromną masą obsługiwanych w Kutnie ładunków, podjęta została decyzja o realizacji kolejnych etapów. Prace rozpoczną się w 2013 roku. Aktualne, roczne możliwości przeładunkowe obiektu to 100 tys. TEU, po ukończeniu rozbudowy zamierzamy podwoić tą wartość.
- Sprawna obsługa wolumenów napływających do Kutna, przy zwiększonych parametrach operacyjnych będzie możliwa między innymi dlatego, że obiekt doposażony zostanie w 2 kolejne tory długości 700 metrów, powiększona zostanie jego powierzchnia operacyjna i place składowe, a oprócz 4 obecnie pracujących na terminalu maszyn przeładunkowych, przeładunki usprawni instalacja 2 suwnic bramowych - mówi Adam Adamek, wiceprezes zarządu PCC Intermodal S.A.

 

Maksymalne wykorzystanie przepustowości
Praktycznie od pierwszego dnia pracy, możliwości składowe i przeładunkowe terminalu wykorzystywane są niemal do maksimum. Wolumen obsługiwanych ładunków od uruchomienia obiektu dynamicznie i - co ważne - systematycznie wzrasta. W ciągu pierwszego roku funkcjonowania, na Terminalu Kutno, obsłużonych zostało blisko 90 tys.  TEU. Średnio miesięcznie w 2012 roku w Kutnie przeładowywanych jest sto kilkadziesiąt pociągów kontenerowych. Warto przy tej okazji spojrzeć wstecz, ilość przeładunków  na terminalu na przestrzeni ostatnich 3 lat wzrosła o 300 proc.!
- Gdy w 2010 roku pracowaliśmy na tymczasowym terminalu w Krzewiu, obsłużony wolumen na koniec roku wyniósł niespełna 32 tys. TEU. W 2011 roku - pracując przez część roku w Krzewiu,  a  część - w Kutnie podwoiliśmy wynik (63 718 TEU). Dziś widać wyraźnie, że 2012 rok zamkniemy, osiągając maksymalne możliwości przeładunkowe terminalu w obecnym kształcie. Rozbudowa obiektu pozwoli nam od 2013/2014 roku sprostać wyzwaniom rynku i obsługiwać jeszcze większe potoki ładunków - wylicza Wojciech Skrzypiński, dyrektor Terminalu Kutno.

 

Dalszy rozwój
Terminal w Kutnie, dzięki doskonałej lokalizacji na transportowej mapie Europy, dał PCC Intermodal nowe możliwości rozwoju obecnych, a także nowych serwisów. Już w grudniu 2011 roku, z Kutna wyruszył w drogę pierwszy pociąg kontenerowy do stolicy Rosji – PCC Moscow Express.
- Do czasu uruchomienia inwestycji w Zajaczkowie Tczewskim (Intermodal Container Yard) obiekt w Kutnie, będzie kluczowym hubem dla ładunków kontenerowych podróżujących z północy na południe, w tym szczególnie w korytarzu transportowym Baltic – Adriatyk - podsumowuje Jarosław Kubiczek, dyrektor rozwoju PCC Intermodal S.A.

 

(źr. PCC Intermodal)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.