8 sierpnia został wybrany Dniem Transportu. Datę wytypowali internauci. Mieli oni zaproponować jeden dzień w roku oraz uzasadnić swój wybór. Najbardziej aktywni w tej kwestii okazali się skupieni wokół facebookowych profili: kampanii Transport jest potrzebny oraz Wyższej Szkoły Logistyki – WSL. Pojawiło się wiele propozycji. Wśród nich były np. takie daty jak: 27.08 - na znak upamiętnienie powstania Forda T, traktowanego jako symbol nowej ery rynku masowego, czy też 7.11 – jako data rozpoczęcia produkcji pierwszych polskich ciężarówek w Lublinie. Po burzliwych naradach wybrana została jednak data 08.08.
- Spodobała nam się przede wszystkim koncepcja zastosowania odwróconych ósemek jako symbolu nieskończoności transportu. Ideą kampanii jest bowiem uświadomienie wagi przewozów, nie tylko dla gospodarki, ale i dla każdego z nas. Pomysł nieograniczonej ciągłości transportu podkreśla ten przekaz, zwracając jednocześnie uwagę na to, że powinniśmy bardziej doceniać przewozy drogowe, bo transport był, jest i będzie – podsumowała Bogna Błasiak-Niciejewska, Dyrektor Marketingu Grupy Raben.
W Dniu Transportu życzmy sobie nieoczekiwanych radości przesyłkowych, transportu zawsze na czas oraz niekończących się pasm autostrad.
- Chcielibyśmy, aby ustanowiony przez Grupę Raben Dzień Transportu skłonił wszystkich do refleksji nad rolą przewozów. Nieśmiało proponujemy krótką zabawę uświadamiającą wagę transportu, prosząc o sprawdzenie, skąd pochodzi produkt położony najbliżej naszej prawej ręki. W moim przypadku był to długopis, który przypłynął do Polski z…Chin – podsumowuje Bogna Błasiak-Niciejewska.
Grupa Raben zaplanowała na 8 sierpnia konkursy i atrakcje „transportowe”, które będą znajdowały się na profilu Grupy oraz akcji Transport jest potrzebny na Facebooku.
(źr. Grupa Raben)