Dodaj ogłoszenie o pracy


50 pojazdów Renault Magnum we flocie Sped Partner

Sped Partner Sp. z o.o. świadczy usługi krajowego i międzynarodowego przewozu towarów oraz usługi spedycyjne. Spółka dysponuje flotą składającą się z ponad 150 nowoczesnych i ekologicznych ciągników siodłowych, mających certyfikaty niskiej emisji hałasu i spalin i nowoczesnymi naczepami (oprócz standardowych ma także specjalistyczne do przewozu materiałów sypkich - wywrotki oraz cementonaczepy - i substancji niebezpiecznych ADR). Do swojej floty zakupiła w lipcu 50 pojazdów Renault Magnum.


Firma świadczy usługi transportowe i spedycyjne m.in. dla Grupy Atlas, Arcelor Mittal, Grupy Lafarge, Mapei, Dyckerhoff, Nordkalk, CMC, EGM, Solbet, Kronopol i Kreisel.  Chcąc zapewnić najwyższą jakość usług, ale także obniżyć koszty systematycznie odnawia tabor. Przed wyborem pojazdów dokładnie przygląda się więc nie tylko parametrom pojazdów, ale także kosztom ich eksploatacji.
17 lipca w serwisie firmy Eurocomplex Trucks w podkrakowskich Liszkach odbyła się uroczystość przekazania 50 ciągników siodłowych Renault Magnum  480.19T spółce Sped Partner z Leszcz k.Pińczowa. W dzisiejszych realiach rynku transportowego transakcja na dostawę jednej firmie aż 50 ciągników siodłowych to naprawdę  rzadkość. 


- Bardzo duże znaczenie ma dla nas również obsługa serwisowa i sposób finansowania - mówi Paweł Kisiel, prezes zarządu Sped Partner Sp. z o.o. - Na ostatnim etapie „rywalizacji” zostały dwie marki, francuska i niemiecka. Zdecydowaliśmy się na wybranie Renault, nie tylko ze względu na parametry techniczne pojazdów. Dostaliśmy bardzo dobrą ofertę finansowania z Renault Trucks Finance Services, a poza tym mamy przyjemne doświadczenia ze współpracy z firmą Eurocomplex Trucks, która będzie nasze samochody serwisować. W przypadku tej drugiej marki nasze doświadczenia nie były najlepsze. Poza tym Renault Trucks przedstawiło nam bardzo ciekawy program szkolenia kierowców, który pozwoli nam na podniesienie efektywności pojazdów przez obniżenie zużycia paliwa oraz ich bezpieczniejszą eksploatację.


Pierwsze rozmowy dotyczące zakupu nowych ciężarówek rozpoczęły się jeszcze w ubiegłym roku. Szefowie Sped Partnera poprosili też wtedy o specyfikacje samochodów dopasowanych do ich potrzeb. Sped Partner użytkuje od lat dużą liczbę naszych samochodów, ale dotąd były to pojazdy typu Premium.
- W związku z dynamicznym rozwojem usług w transporcie międzynarodowym zaproponowaliśmy im ciągniki siodłowe Magnum, które są lepiej dostosowane do pracy z ciężkimi ładunkami, na dalekich trasach, zapewniają też lepsze warunki pracy i wypoczynku kierowcom, a mocne i elastyczne jednostki napędowe gwarantują wysoką wydajność transportu – mówi Michał Gil, menedżer d/s klientów kluczowych w Renault Trucks Polska. – Oferta dla Sped Partnera obejmuje również pakiet okresowych szkoleń dla kierowców, służących optymalizacji i doskonaleniu techniki jazdy. Firma otrzyma też od nas dwa zestawy oprogramowania Infomax, dzięki któremu można na bieżąco kontrolować pracę szoferów.  


Wszystkie Magnum dostarczone do Sped Partnera zostały kupione z pełnym kontraktem serwisowym i mają taką samą specyfikację. To ciągniki siodłowe o rozstawie osi 4120 mm napędzane silnikiem DXi 13 o mocy 480 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2450 Nm osiąganym w zakresie od 1050 do 1450 obr./min. To jednostka napędowa spełniająca normę czystości spalin EEV.  Samochody zostały wyposażone w urządzenia sprzyjające obniżaniu zużycia paliwa,  takie jak zautomatyzowana skrzynia biegów Opidriver+ z funkcją swobodnego toczenia Optiroll, zwalniacz Optibrake+ o mocy maksymalnej 414 KW przy 2300 obr./min, czy ogumienie o niskich oporach toczenia marki Michelin.


(źr. Renault Trucks)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.