Dodaj ogłoszenie o pracy


200 km/h po torach Centralnej Magistrali Kolejowej

PKP Energetyka podpisała umowę na przeprowadzenie wybranych prac na linii nr 4, czyli Centralnej Magistrali Kolejowej.  Z początkiem sierpnia 2012 r. rozpocznie się modernizacja tej linii, która jest przygotowywana do wprowadzenia na tej trasie prędkości rozkładowej - 200 km/ h. 

 

Spółka będzie odpowiadać za regulację sieci trakcyjnej po pracach nawierzchniowych przeprowadzonych przez firmę STRABAG Rail Polska Sp. z o.o. na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie o łącznej długości 231 km. Roboty będą wykonywane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych i są elementem zwiększenia prędkości do 200 km/ h dla pociągów osobowych.

 

- Z przyjemnością podejmujemy się tego wyzwania, ponieważ posiadamy szeroką wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Grupa specjalistów  PKP Energetyka pracowała  przy realizacjach projektów Kolei Dużych Prędkości w innych krajach europejskich. Teraz nadszedł czas, aby pokazać nasze wysokie kwalifikacje poprzez udział w tak strategicznej inwestycji infrastrukturalnej – komentuje Tadeusz Skobel, prezes zarządu PKP Energetyka S.A.

Roboty modernizacyjne zaplanowano w dwóch etapach: pierwszy potrwa do 30 listopada 2012 r. (około 122 km toru), zaś drugi – do 29 listopada 2013 r. (około 108 km toru). Ze strony PKP Energetyka prace przeprowadzi Zakład Świętokrzyski, który jest podwykonawcą firmy STRABAG Rail Polska Sp. z o.o.

(źr. PKP Energetyka)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.