Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Line ma już podłączenie do prądu na czas postoju w portach holenderskich

Stena Line jako pierwsza firma żeglugowa w Holandii uruchomiła podłączenie do prądu typu E-shore dla swoich jednostek promowych na terminalu w Hoek van Holland. 13 czerwca 2012 dokonano uroczystego uruchomienia instalacji. Od tego momentu, promy Stena
Line są zasilane z nabrzeża, co umożliwia wyłączenie głównych silników podczas ich postoju w porcie. Pozwala to na redukcję emisji zanieczyszczeń i poprawę jakości powietrza w najbliższym otoczeniu terminalu.

 

- Zasilanie jednostek z nabrzeża to doskonała, innowacyjna technologia, która pozwala na uczynienie żeglugi mniej uciążliwą dla środowiska, co Stena Line chętnie wspiera -  powiedział Pim de Lange, dyrektor zarządzający Stena Line BV.

 

Zbudowanie instalacji typu E-shore wymagało znacznego zaangażowania finansowego. Stena Line przystosowała swoje jednostki na własny koszt. Z kolei instalacja na nabrzeżu powstała dzięki zaangażowaniu Portu Rotterdam oraz współfinansowaniu przez Ministerstwo Infrastruktury i Środowiska oraz miasto Rotterdam.
(źr. Stena Line)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.