Dodaj ogłoszenie o pracy


Mainfreight - nowozelandzki multispedytor już w Polsce!

Na polski rynek wchodzi nowy multispedytor - firma Mainfreight. Jej siedziba znajduje się w Nowej Zelandii. To globalna firma spedycyjno - logistyczna działająca na rynku od  25 lat i zatrudniająca obecnie ponad 5 tys. osób. Firma posiada ponad 200 oddziałów na terenie Australii, Stanów Zjednoczonych i w krajach Azji. Świadczy pełen pakiet usług od transportu po logistykę magazynową. W swoich europejskich biurach rozwój działalności zamierza skupić na sprzedaży frachtu lotniczego i morskiego (air&ocean).

 

Mainfreight wchodzi na europejski rynek i jednocześnie do Polski dzięki fuzji z holenderską spółką transportowo - logistyczną Wim Bosman, której dokonano w kwietniu 2010 r. Wim Bosman zapewnia zaplecze transportu drogowego (firma dysponuje flotą ok. 1,7 tys. pojazdów) i zaplecze logistyczne (w całej Europie powierzchnia magazynowana firmy wynosi ponad 300 tys. mkw). Mainfreight wprowadza zaś do Europy usługi w zakresie frachtu lotniczego i morskiego (air&ocean). Firma rozwija usługi również na terenie Polski. Mainfreight i Wim Bosman, chociaż stanowią jedną Grupę kapitałową będą działać pod swoimi nazwami. Mainfreight zamierza otworzyć jeszcze 11 oddziałów na terenie całej Europy do końca przyszłego roku. W tym roku spółka uruchomiła oddziały: w Polsce (Pruszków, Katowice), w Turcji, a także trzy biura w Rumuni. Polskim oddziałem Mainfreight zarządza Beata Krawczyk, również dyrektor zarządzający spółki Wim Bosman w Pruszkowie.

 

W ramach Grupy będą świadczone wszystkie usługi spedycyjne, transportowe i logistyczne. W Polsce jeszcze w tym roku planowane jest uruchomienie terminala. Spółki Mainfreight i Wim Bosman obsługują klientów z różnych obszarów, ale głównie są to firmy działające w przemyśle  spożywczym, na rynku części samochodowych i komputerowych, a także w przemyśle ciężkim i wydobywczym.

- Mainfreight jest globalnym multispedytorem i wprowadza na teren Europy swoją sieć frachtu lotniczego i morskiego. Silne zaplecze od strony transportu drogowego otrzymuje od Wim Bosman, co umożliwia obsługę frachtów całopojazdowych i optymalne wykorzystanie wolumenu ładunków na terenie Europy Zachodniej. Obie firmy są już w Polsce i świadczą bardzo specyficzne usługi np. dla firm poszukujących w Polsce ropy i gazu. To zupełnie nowa jakość na polskim rynku i mało jest firm z tak dużym doświadczeniem, z tak dużym zapleczem do obsługi klientów w tylu obszarach - mówi Ryszard Puchalski dyrektor operacyjny Wim Bosman Polska Sp. z o.o.

 

Polski oddział Wim Bosman w Pruszkowie zatrudnia obecnie ponad 120 osób, w tym ok. 100 kierowców. W związku z uruchomieniem oddziałów Mainfreight zatrudnienie będzie się zwiększać sukcesywnie do potrzeb. Firma stawia na młodych ludzi, posiada również program dla studentów - trzyletnie stypendia, po których zapewnia pracę. W ramach powstałej Grupy, w Polsce równolegle będą rozwijać się dwie marki: Wim Bosman jako logistyka i transport drogowy oraz Mainfreight w obszarze usług "air & ocean". Ciekawe jest to, że Mainfreight opiera się na 100- letniej wizji działalności, co oznacza, że wszystkie decyzje są podejmowane na podstawie tego, że firma będzie tu przez kolejne 100 lat. To kształtuje podejście firmy do rekrutacji i szkolenia kadry, współpracy z klientami i dostawcami, do strategii wzrostu i organizacji struktur prawnych oraz podatkowych. Przychody firmy ze sprzedaży w roku 2011 osiągnęły poziom 1,81 miliardów dolarów, a zysk  65,75 milionów dolarów.

Opr. Beata Trochymiak

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.