Dodaj ogłoszenie o pracy


WSL dba o praktyczną stronę wykładów z logistyki

Podczas konferencji z cyklu „Logmeeting – Spotkania i warsztaty w WSL” uczelnia zaprosiła tym razem prelegentów z branży samochodowej, kurierskiej i giełd transportowych. Praktyczne zajęcia poprzez kontakt z przedstawicielami firm logistycznych to główny cel spotkań z cyklu Logmeeting, które WSL organizuje co 6 tygodni.

 

Ponad 180 gości ze szkół średnich oraz studentów uczelni poznańskich zebrało się w Auli Wyższej Szkoły Logistyki w dniu 1 czerwca, aby porozmawiać o zadaniach, w których logistyka ma istotne znaczenie i poznać rozwiązania oraz innowacje logistyczne wprowadzane przez liderów branży samochodowej, kurierskiej i giełd transportowych. Wśród występujących pojawili się przedstawiciele tak znanych firmy jak: Volkswagen Poznań, Panopa Logistik, DPD Polska, TimoCom.

700 sztuk wyprodukowanych samochodów. To codzienne wyzwanie każdego dnia pracy podejmuje firma Volkswagen Poznań. Co minutę produkowane jest tutaj jedno auto. Dziennie fabrykę opuszcza 180 ciężarówek z gotowymi autami. Przy tak dużym poziomie produkcji zwykła zmiana ustawień świateł o 2 minuty, może spowodować dwudziestominutowe opóźnienie w produkcji. Volkswagen nie posiada magazynów, części dostarczane są bezpośrednio z ciężarówek na taśmę produkcyjną.
- Chcemy, aby firma za kilka lat była numerem jeden na świecie, jeśli chodzi o wielkość i jakość produkcji. W tym celu codziennie rozwijamy się i zwiększamy swoje moce produkcyjne. Nie jest łatwo, ponieważ parę razy dziennie cały strumień materiałów przemieszcza się ulicą Warszawską ze Swarzędza do Antoninka i na odwrót a potrzebne podzespoły i kokpity produkowane są w systemie Just In Time. Cenna jest każda sekunda. Transporty odbywają się w systemie wahadłowym. Oczywiście przy tych wszystkich działaniach pomaga nam firma Panopa, nasz wieloletni partner logistyczny – mówiła Renata Łuka kierownik działu logistyki operatywnej VW Poznań.

 

Firma Panopa od ponad dziesięciu lat współpracuje z firmą Volkswagen Poznań. W ramach współpracy kontraktowej powstał specjalnie dedykowany magazyn Panopa Halle. W związku z tym liczba zatrudnionych osób powiększyła się. Przy codziennej produkcji pracuje w nim 1000 osób z obydwu firm: VW Poznań oraz Panopa.
- Czynnikami wpływającymi  na udaną współpracę są przede wszystkim pracownicy firmy. Jakość zaczyna się i kończy właśnie na nich. Wspólnie podejmujemy starania aby cały czas doszkalać kadry od stanowisk magazyniera do stanowisk wyższych szczebli. Niska fluktuacja pracowników świadczy o ich zadowoleniu z wdrażanych szkoleń podnoszących ich kompetencje – dodał Krzysztof Jadasz kierownik działu planowania, prokurent Panopa Logistik Polska.

Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się także, że Panopa będzie operatorem logistycznym EURO 2012 dbając o dostarczanie sprzętu sportowego i innych materiałów przed każdym meczem w odpowiednim miejscu i czasie.

 

W łańcuchu dostaw ważną rolę odgrywają giełdy transportowe. Radosław Groński specjalista ds. marketingu TimoCom opowiedział, jak efektywnie i bezpiecznie zawierać transakcje na rynkach transportowych za pomocą platform transakcyjnych.
- Najważniejszym powodem powstania platform transakcyjnych jest zniwelowanie pustych przebiegów transportowych, zatem optymalizacja tras transportowych, która wpływa na brak niepotrzebnych kosztów – mówił Radosław Groński.

Na zakończenie konferencji o nowoczesnych rozwiązaniach na rynku kurierskim na przykładzie oferty DPD, opowiedziała  Aneta Gasparska kierownik marketingu i komunikacji, rzecznik prasowy DPD Polska. Omówiła trendy na rynku kurierskim, dedykowane rozwiązania dla klientów indywidualnych jak również rozwiązania logistyczne w sektorze B2C i e-commerce.

Spotkanie było kończącym program LOGMEETING w roku akademickim 2011/12. Dzięki tym konferencjom WSL dała  uczestnikom możliwość kontaktu z logistyką od strony praktycznej. Studenci i uczniowie ponad 200 szkół średnich kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor chętnie brali udział w spotkaniach, gdyż na co dzień nie mają kontaktu z  przedstawicielami firm logistycznych, w dodatku tak wysoko umocowanych w strukturach.
Kolejne spotkanie rozpoczną się od października 2012.r, czyli z nowym rokiem akademickim.
W spotkaniu Logmeeting udział wzięli studenci: Wyższej Szkoły Logistyki,  Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz uczniowie ze szkół kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor, z całej Polski m.in. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych ze Zdun, Zespół Szkół Zawodowych z Rawicza, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 z Nowej Soli, Zespół Szkół nr 1 im. B. Krzywoustego z Choszczna, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych z Warki, Zespół Szkół Zawodowych nr 1 z Poznania.

Zarówno Volkswagen Poznań i Panopa Logistik Polska jak i TimoCom i DPD Polska – są tegorocznymi Złotymi Sponsorami IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, którą WSL zorganizowało wśród ponad 5,5 tys. uczestników w okresie X.2011 – IV.2012.

(źr. Wyższa Szkoła Logistyki)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.