Dodaj ogłoszenie o pracy


Stena Line przejmuje 5 tras promowych na Bałtyku

Linie promowe Stena Line poinformowały o przejęciu pięciu tras promowych między Szwecją, Niemcami i Łotwą. Trzy połączenia – Travemünde-Ventspils, Travemünde-Liepaja oraz Nynäshamn-Ventspils zostały nabyte od Scandlines GmbH.

 

Oprócz samych tras bałtyckich Stena Line przejęła od Scandlines GmbH trasy promowe Trelleborg- Sassnitz oraz Trelleborg-Rostock wraz z obsługującymi je statkami. Tym samym armator ten staje się wyłącznym właścicielem tych połączeń. Przejęcia wymienionych tras stanowią część strategii Stena Line, której celem jest umocnienie pozycji na rozwijającym się rynku.

 

- Poprzez przejęcie tras z Niemiec i Szwecji do krajów bałtyckich, zwiększamy naszą obecność na południowym Bałtyku i rozszerzamy ofertę zarówno dla pasażerów, jak i dla klientów frachtowych. Planujemy dalszy rozwój pozyskanych tras i zaoferowanie klientom większej przestrzeni dla pasażerów i ładunków oraz usług na jeszcze wyższym poziomie - powiedział Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający Stena Line Scandinavia AB.

 

Powodem przejęcia tych połączeń jest silny rozwój przewozów morskich na Bałtyku oraz perspektywy ich dalszego wzrostu. Trasy do krajów bałtyckich obsługują obecnie trzy statki, z których dwa są wyczarterowane. - Dzięki nowym trasom, możemy rozszerzyć naszą sieć połączeń oraz zaoferować przewozy do i z państw bałtyckich - dodaje Gunnar Blomdahl.

Armator przejmie także prom „Sassnitz” oraz pełną obsługę na trasach z Trelleborga do Sassnitz i Rostocku. Dotychczas te dwie trasy zarządzane były wspólnie przez Scandlines GmbH oraz Scandlines AB (spółkę zależną Stena Line), pod marką Scandlines Hansa. Od tej chwili Stena Line staje się wyłącznym właścicielem tych tras, obsługiwanych przez cztery promy.

 

Zarówno trasy z Trelleborga jak i nowe połączenia na Łotwę będą obsługiwane pod marką Stena Line. W sumie, przejęcie dotyczy około 300 pracowników w Niemczech i krajach bałtyckich. Pracownicy Scandlines w Niemczech, na Litwie, w Danii oraz na Łotwie otrzymają propozycję zatrudnienia w Stena Line. Transakcja wymaga zatwierdzenia przez niemiecki urząd antymonopolowy.

(źr. Stena Line)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.