Dodaj ogłoszenie o pracy


ATC Cargo podsumowuje I kwartał

Firma stawia na usługi intermodalne konsekwentnie realizując strategię przeniesienia ładunków z transportu drogowego na rozwiązania kombinowane. Operator logistyczny podsumował 1 kwartał bieżącego roku z przychodami na poziomie 19,1 mln PLN oraz zyskiem netto w wysokości 0,3 mln PLN.

 

Rok 2012 to przełomowy okres dla spółki ATC Cargo. Operator logistyczny poprzez spółkę zależną ATC Rail buduje własną sieć intermodalnych terminali kontenerowych w Polsce, inwestując w rozwiązania intermodalne. Spółka poszerzając portfolio usług stawia na kompleksowość oferty, stąd kolejne inwestycje w rozwój oferty frachtu lotniczego oraz morskich przesyłek drobnicowych. Strategicznym celem Grupy ATC na najbliższe dwa lata jest stworzenie publicznego operatora intermodalnego oraz wypracowanie pozycji krajowego lidera w sektorze usług kombinowanych i zbudowanie pozycji silnego, kompleksowego operatora logistycznego z powodzeniem obsługującego zarówno dużych, jak i mniejszych klientów.

 

Podstawowym miernikiem kondycji operacyjnej operatora jest liczba obsłużonych kontenerów i tu spółka prezentuje 25 proc. wzrost obsłużonego wolumenu. Z 8 781 tys. TEU w 1. kwartale 2011 r. do 10 933 tys. TEU w 1. kwartale bieżącego roku.
W 1Q2012, zaraz po uruchomieniu usług intermodalnych Spółka obsłużyła transportem multimodalnym 2 811 tys. TEU, co stanowi 26 proc. wszystkich obsłużonych w tym okresie kontenerów. Spółka skupia się na restrukturyzacji łańcucha dostaw krajowych w związku z realizacją polityki rozwoju transportu intermodalnego, co przełożyło się w 1. kwartale na wyniki finansowe Spółki.

- Rok 2012 jest dla nas rokiem przełomowych zmian w historii rozwoju ATC Cargo. Wprowadziliśmy nowe usługi, których wdrożenie i rozwój rozpoczęliśmy już w 1. kwartale. Od początku roku prowadzimy intensywne działania handlowe, a w najbliższym okresie planujemy również sprostać konieczności rozwoju struktur organizacyjnych, zwiększenia zatrudnienia, czy chociażby wprowadzenia odpowiednich narzędzi technicznych i informatycznych pozwalających realizować nowe usługi - mówi Artur Jadeszko, prezes  zarządu ATC CARGO.


W 1. kwartale 2012 roku rynek wciąż odczuwał skutki zeszłorocznego znaczącego spadku opłat za przewozy morskie, jednak z tendencją wzrostową. Był to jeden z czynników wpływających na spadek poziomu przychodów wypracowanych przez Spółkę. Jednak już od marca zauważalne było odbicie w opłatach za przewozy morskie które według szacunków wyniosło 21 proc. w stosunku do marca 2011 oraz 83 proc. w stosunku do stycznia 2012 r. Dane te pozwalają przypuszczać, że utrzymujący się trend wzrostowy będzie widoczny w wynikach finansowych Spółki w kolejnych kwartałach.


(źr. ATC Cargo)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.