Dodaj ogłoszenie o pracy


Bez etykiety logistycznej nie usprawnisz usług fulfilment

eMarketer przewiduje, że w tym roku wartość sprzedaży w internecie w Polsce wzrośnie o ponad 30 proc. Według prognoz portalu Statista, zawartych w badaniu Digital Market Outlook, przychody z handlu elektronicznego w naszym kraju osiągną w 2024 roku 17 miliardów dolarów. Ten wzrost zainteresowania e-handlem widoczny jest również w GS1 Polska. Już ponad 30 proc. nowych Uczestników Systemu GS1 podało jako powód przystąpienia do systemu właśnie sprzedaż w internecie. 

Ważnym elementem wpływającym na szybkość obsługi jest proces przyjęcia towaru, szczególnie w przypadku produktów, dla których rejestrowane są różne cechy, a nie jedynie ilość. Sektor e-commerce potrzebuje więc dostępu do bazy produktowej zidentyfikowanej numerem GTIN, również w celu weryfikacji posiadanych danych produktowych. Wprowadzenie etykiety logistycznej GS1 u operatora fulfilment znacznie skróciło średni czas obsługi zamówienia internetowego. Zdecydował się na to Omnipack, świadczący kompleksowe usługi fulfilment dla ponad 100 klientów, średniej wielkości sklepów e-commerce na terenie kraju oraz całej Europy. Aby zoptymalizować wewnętrzne procesy biznesowe, firma Omnipack zdecydowała się na wdrożenie standardowej etykiety logistycznej GS1 w procesie przyjęcia towarów do magazynów. Wyzwaniem na drodze do sukcesu okazała się weryfikacja obecnych procesów i wyznaczenie alternatywnych rozwiązań. W tym celu przeprowadzono symulację bazującą na metodyce Łukasiewicz-ILiM.

Zastosowanie etykiety logistycznej skróciło czas przetwarzania zamówienia o 2,3 godziny, a średni czas pracy skrócił się o 1 godzinę. Etykieta logistyczna GS1 zwiększyła stopień automatyzacji przyjęcia towaru: zaangażowanie koordynatora w proces spadło z 94,11 proc. do 16,12 proc. Numerów partii czy daty ważności nie trzeba już wprowadzać ręcznie.
- Bezsprzecznie handel elektroniczny w Polsce jest bardzo perspektywiczny. Przyglądając się jego rozwojowi za granicą i trendom związanym z pandemią, można spodziewać się jeszcze dynamiczniejszego wzrostu e-handlu, którego ważny element stanowi logistyka. Cena, szybkość dostawy i zwrotu coraz częściej decydują o wyborze produktu i e-sprzedawcy. Wdrożenie standardów GS1 usprawnia logistykę e-commerce, przyspiesza i automatyzuje procesy, sprawiając, że przesyłka dociera do odbiorcy szybciej – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce, GS1 Polska.

Produkty bez numerów GTIN lub z uszkodzonymi identyfikatorami są automatycznie znakowane poprzez skanowanie produktu, a wszelkie raporty związane z tymi niedogodnościami są generowane automatycznie. Porównując dane zeskanowanych produktów z danymi wynikającymi z awizacji dostawy, system dokonuje korekty i informuje koordynatora o różnicach.
- Dla firmy, która zajmuje się obsługą logistyczną przedsiębiorstw z sektora e-commerce, takiej jak Omnipack, czas realizacji zlecenia ma kluczowe znaczenie, a jednym
z najważniejszych czynników sprawnej obsługi zamówienia jest prawidłowy proces przyjęcia towaru. Dlatego zdecydowaliśmy, aby zaprojektować proces przyjęcia, bazując na sprawdzonych globalnie standardach GS1 – mówi Rafał Szcześniewski, Founder & COO w Omnipack sp. z o.o. – Skan etykiety logistycznej z numerem SSCC pozwala nam automatycznie wprowadzić do systemu datę przydatności, numer partii czy inne, kluczowe dla naszego Merchanta dane. Owa spójność informacji jest istotna z perspektywy poprawnego funkcjonowania różnych połączonych systemów i zautomatyzowanej wymiany informacji – podsumowuje założyciel Omnipack.

(źr. GS1 Polska)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.