Dodaj ogłoszenie o pracy


Kolejne 250 elektrycznych aut dostawczych we flocie InPost

Elektryczna flota InPost liczy już blisko 1300 pojazdów i jest największa wśród firm logistycznych w Polsce. Firma zakupiła 250 samochodów Ford E-Transit z napędem elektrycznym. Tym samym flota elektrycznych pojazdów InPost pozostaje największą tego typu w Polsce. Od początku roku pojazdy niskoemisyjne InPost pokonały ponad 15 mln kilometrów, dostarczając blisko 70 mln paczek w Polsce.

– Wprowadzenie do naszej floty kolejnych, elektrycznych Fordów E-Transitów to znaczący krok naprzód w realizacji naszej strategii dekarbonizacji. Jako lider na rynku usług kurierskich w Polsce, staramy się wyznaczać standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności w logistyce. Obecnie mamy największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce, która od początku roku dostarczyła blisko 70 mln przesyłek. Dzięki inwestycji w niskoemisyjną flotę udowadniamy, że nowoczesna logistyka może i powinna iść w parze z odpowiedzialnością za środowisko – powiedział Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost.

– Rozwój elektromobilności we flotach wymaga niezawodnych pojazdów, a wspieranie naszych klientów w tej transformacji jest priorytetem w firmie Ford. Właśnie dlatego nasi partnerzy obdarzają nas zaufaniem. Współpraca z InPost to dla nas powód do dumy. Cieszy nas fakt, że największa polska firma kurierska zdecydowała się na elektrycznego E-Transita. Samochód ten jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a kierowcy szczególnie cenią sobie bogate wyposażenie, które zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy. W ostatnich latach, zgodnie z naszą strategią, postawiliśmy w Ford Pro ogromny nacisk na rozwój oferty elektrycznych samochodów użytkowych. Dziś obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania modelami z napędem elektrycznym, a już wkrótce w naszej ofercie pojawią się kolejne takie auta dostawcze – powiedział Piotr Konieczny, Dyrektor Sprzedaży Samochodów Dostawczych Ford Polska.

Grupa InPost dysponuje obecnie flotą blisko 1300 pojazdów elektrycznych, z czego około 70% stanowią samochody Ford E-Transit. We współpracy z GreenWay inwestuje także w rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Polsce. Obecnie Grupa jest liderem w liczbie prywatnych punktów ładowania, posiadając ich ponad 700.

W 2023 roku, dzięki dostawom do urządzenia Paczkomat® InPost zmniejszył emisję aż o 171,946 ton CO2e . Sieć maszyn Paczkomat® jest na tyle dostępna, że klienci w dużych miastach mają do najbliższego urządzenia średnio zaledwie 200-300 metrów. Ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do urządzeń Paczkomat®, w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu, jest niższy nawet o 98% na ostatniej mili. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi – jako pierwszy przyjął cel osiągnięcia NET – ZERO do 2040 roku.

(źr. Grupa InPost)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.