Dodaj ogłoszenie o pracy


GLS Poland i ORLEN tworzą pierwszą w Polsce sieć współdzieloną

Oznacza to, że już wkrótce przesyłki krajowe i międzynarodowe GLS będzie można odebrać i nadawać w automatach paczkowych ORLEN. Biorąc pod uwagę liczbę udostępnianych maszyn, będzie to największa współdzielona sieć automatów paczkowych w Europie.

Współpraca General Logistics Systems (GLS) i ORLEN rozpoczyna nowy etap w usługach kurierskich w Polsce. Obie firmy zdecydowały bowiem o współdzieleniu jednej sieci automatów paczkowych, a tym samym stworzeniu nowego modelu w Polsce.
– To kamień milowy w rozwoju GLS w Polsce i kolejny etap budowy naszej sieci dostaw poza domem. Przeanalizowaliśmy różne opcje i najefektywniejszym rozwiązaniem okazała się właśnie współpraca z firmą ORLEN – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS w Polsce.
GLS Poland jest pierwszą firmą, z którą ORLEN nawiązał taką współpracę. Umowa pozwala na elastyczne dostosowanie zakresu do potrzeb i oczekiwań obu stron. – To realizacja wcześniejszej zapowiadanych planów rozwoju sieci automatów ORLEN Paczka oraz odpowiedź na zapotrzebowanie podmiotów na rynku kurierskim. Dzięki współdzieleniu automatów będziemy efektywniej je wykorzystywać i tym samym redukować oddziaływanie na środowisko – mówi Maciej Chłodziński, kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w ORLEN.

Dla GLS oznacza to możliwość korzystania z ponad 6 tysięcy automatów ORLEN Paczka w całej Polsce. Uwzględniając dotychczasowe punkty GLS prowadzone pod szyldem Szybkiej Paczki w lokalnych sklepach, marketach i na stacjach paliw, firma będzie miała możliwość dostaw do ponad 11 000 punktów w całej Polsce. Tak rozbudowana sieć zapewni klientom elastyczność czasową i lokalizacyjną przy odbiorze przesyłek i to zarówno krajowych, jak i zagranicznych.
Nowa współpraca istotnie wzmacnia także pozycję Grupy GLS w Europie – GLS posiada tu 70 tys. Parcel Shopów i 15 tys. automatów paczkowych, włączając punkty partnerskie. Po dołączeniu ORLEN Paczki ta ostatnia liczba zwiększy się znacząco.

Paczki GLS będzie można odbierać w automatach paczkowych ORLEN jeszcze przed szczytem sezonu paczkowego, w październiku. Kolejnym krokiem ma być także możliwość ich nadawania.
– GLS jest znany z wysokiej jakości usług i to pozostaje naszym celem. Wysokiego poziomu obsługi klienci mogą się spodziewać niezależnie od tego, czy wybiorą dostawę do domu, czy do jednego z wielu punktów GLS lub maszyn paczkowych - mówi Tomek Zwiercan. Jak podkreślają obie firmy, ważny jest także aspekt ekologii i zrównoważonego rozwoju. Tomek Zwiercan: – Myślimy o środowisku i przyszłych pokoleniach. Korzystając z istniejących maszyn paczkowych nie zwiększamy emisji CO2 i nie ingerujemy w miejski krajobraz. Maciej Chłodziński: – Nasze działania wpisują się w realizowaną przez ORLEN Strategię Zrównoważonego Rozwoju i pozwalają m.in. na efektywne zagospodarowanie przestrzeni miejskiej na punkty odbioru przesyłek.

Aktualnie firmy ORLEN i GLS są na etapie integracji systemów, zmian technologicznych i operacyjnych. Po ich zakończeniu przedstawią szczegóły działania nowego rozwiązania i sposobu korzystania z niego przez klientów biznesowych i indywidualnych.

GLS Poland należy do Grupy GLS, która jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, ponad 36,6 tys. pojazdów kurierskich i 6,5 tys. samochodów liniowych. W latach 2023/24 Grupa dostarczyła 905 milionów paczek. W Polsce firma działa od ponad 25 lat, ma ponad 50 filii i współpracuje z nią ponad 2000 kurierów.
ORLEN jest właścicielem sieci automatów paczkowych ORLEN Paczka. Sieć liczy już 6000 maszyn i znajduje się w zasięgu ponad 40% klientów w Polsce w odległości nie przekraczającej 7 minut spacerem. Automaty paczkowe ORLEN Paczki w raporcie Gemius „Ecommerce w Polsce 2023” są jednymi z najlepiej ocenianych maszyn pod względem jakości obsługi. Przesyłki można odbierać wygodnie za pomocą kodów odbioru, kodu QR lub poprzez zdalne otwieranie skrytki.

(źr. GLS Poland)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.