Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker uruchomił operacje w nowym terminalu „Rzeszów Dworzysko”

Na terenie Parku Naukowo-Technologicznego „Rzeszów-Dworzysko”, na działce o powierzchni 4,4 hektara, powstał nowy terminal DB Schenker, zbudowany zgodnie ze standardami zrównoważonego budownictwa. Nowy magazyn przejął operacje dotychczasowego rzeszowskiego oddziału firmy, jednocześnie oferując więcej przestrzeni i możliwości: 5400 m kw. powierzchni operacyjnej, 58 bram i około kilkaset m kw. powierzchni biurowo-socjalnej.

– W styczniu otworzyliśmy nowy terminal dla Lubelszczyzny, w lutym kolejny – dla klientów z Podkarpacia. W sumie, w ciągu kilkunastu miesięcy, zainwestowaliśmy około 100 mln zł w nowe obiekty. Mimo pandemii nie zatrzymujemy się. Jesteśmy w trakcie zaawansowanych prac związanych z kolejnymi inwestycjami w naszą sieć logistyczną. W czasach pełnych wyzwań naszym priorytetem pozostaje wysoka jakość i niezawodna obsługa klientów – mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker.
Obiekt w Rzeszowie wchodzi w skład sieci 430 terminali DB Schenker w całej Europie, dedykowanych do obsługi transportu drogowego, dla klientów z różnych branż. Nowa lokalizacja jest dobrze skomunikowana z drogą ekspresową S19 i autostradą A4, a także lotniskiem Rzeszów Jasionka. Za budowę odpowiadała firma Panattoni, która współpracowała z operatorem także przy innych inwestycjach.

Terminal jest bezpieczny i przyjazny zarówno dla pracowników, jak i pod kątem środowiskowym. Został wyposażony w rozwiązania generujące oszczędności energii i wody, a także specjalną rampę do odśnieżania dachów pojazdów ciężarowych. Budynek właśnie przechodzi proces certyfikacji metodą BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), która określa najwyższe standardy w zakresie ekologii i komfortu użytkowania.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.