Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych

Fracht FWO Polska w pierwszym kwartale tego roku zorganizował kolejną dostawę door-to-door transformatorów wraz z akcesoriami o łącznej wadze 240 ton. Miejscem przeznaczenia urządzeń była elektrownia wiatrowa w amerykańskim stanie Ohio, gdzie zostały dostarczone przy wykorzystaniu transportu drogowego, morskiego i kolejowego.

Przewożonym ładunkiem były transformatory, odebrane z fabryki w Polsce, każdy o wadze 85 ton oraz wysokości powyżej 4 m, wraz z akcesoriami o łącznej wadze 70 ton. Do zadań zespołu Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha logistycznego, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia na fundamentach. Zespół specjalistów z Działu Project Cargo odpowiednio zorganizował środki transportu, odprawę celną i przygotował dokumentację niezbędną do sprawnego przebiegu transportu. Pracownicy Fracht FWO zadbali o profesjonalne zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do przeładunków w portach morskich jak również w miejscu posadowienia urządzeń. Transformatory wraz z oprzyrządowaniem zostały odebrane z fabryki, skąd na specjalistycznych naczepach drogowych, przewieziono je do portu morskiego w Bremerhaven. Tu zostały załadowane na statek typu ro-ro, na pokładzie którego ładunek popłynęły do USA. Kolejnym etapem był przeładunek w porcie Baltimore oraz zapewnienie jak najszybszego i bezpiecznego transportu transformatorów. Spedytorzy Fracht FWO wykorzystali tutaj dedykowane specjalistyczne wagony kolejowe jakimi dysponuje Fracht USA.

Warto tutaj wspomnieć, iż w ostatnim czasie Fracht FWO zrealizował też dostawę morską z USA do Europy 63-tonowej prasy, z częściami i akcesoriami, przeznaczonymi na linię produkcyjną w jednej z fabryk klienta firmy. Ze względu na specyfikę i wagę ładunku, przy transporcie tym razem z portu Baltimore do Antwerpii również wykorzystano serwis typu ro-ro gdyż ciężar prasy znacznie przekraczał dopuszczalne obciążenie kontenerów typu flat rack, powszechnie używanych na standardowych serwisach kontenerowych. Urządzenia zostały więc załadowane na specjalistyczne platformy wykorzystywane w tego rodzaju transporcie morskim i bezpiecznie dostarczone do Europy.
 
Fracht w USA
Fracht FWO Polska już od kilkunastu lat realizuje dostawy na kierunku amerykańskim. Firma organizuje transporty różnych grup towarowych w zakresie frachtu morskiego i lotniczego oraz project cargo i ponadgabarytowych, w imporcie i eksporcie.  Doskonałym partnerem jest  amerykańska spółka Grupy Fracht, Fracht USA, z kilkunastoma oddziałami w kluczowych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Fracht USA jako lokalny operator kolejowy posiada własny tabor specjalistycznych wagonów do transportu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów zarówno w Stanach jak również i w Kanadzie, czyniąc firmę liderem przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych na rynku północnoamerykańskim.  

W 2018 roku Fracht FWO Polska został uhonorowany Nagrodą Uznania przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku za znaczący wkład w rozwój polsko - amerykańskiego partnerstwa gospodarczego.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.