Konto pracodawcy


10 mld zł – tyle będzie miał wartość rynek KEP w 2023 roku

10 mld zł – taką wartość może osiągnąć rynek KEP (kuriersko – ekspresowo - paczkowy) w 2023 roku. W najbliższych latach będzie on stabilnie wzrastał na poziomie ok.  10 proc. rocznie. Poczta Polska zamierza zawalczyć o znaczący udział w tym e-commerce’owym torcie.

W perspektywie 2023 roku Poczta zamierza podwoić swoje przychody z obsługi rynku KEP z obecnie wynoszących ponad 900 mln złotych do 1,8 mld zł. W ciągu najbliższych kilku lat spółka szacuje, że łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej. - To naturalna konsekwencja zmian zachodzących na rynku i niezwykle dynamicznie rozwijającego się handlu w Internecie. Od 2011 roku europejski rynek listów ma mniejszą wartość aniżeli regularnie rosnący rynek KEP. Tendencja ta znajduje odzwierciedlenie również w zmianie struktury przychodów poszczególnych operatorów pocztowych – tłumaczy Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Warto podkreślić, że Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, inni kluczowi gracze w tej branży w Polsce to poczty: niemiecka, francuska, brytyjska i amerykańskie firmy kurierskie. Konkurując z nimi o klientów, Poczta stawia na nowoczesne rozwiązania, które  ułatwią i przyspieszą obsługę przesyłek. W 2017 roku opracowała koncepcję rozwoju sieci logistycznej dopasowując ją do rosnącej liczby paczek –  zarówno w obsłudze krajowej jak i w ruchu zagranicznym. Spółka reorganizuje model logistyczny. Zmienia sieć dostosowaną do obsługi tradycyjnej korespondencji, by  coraz wydajniej obsługiwać strumienie przesyłek e-Commerce, paczek, palet oraz listów priorytetowych. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. - Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych oznacza dziś nie tylko solidne dostarczanie przesyłek, ale wymaga oferowania wartości dodanych zarówno  nadawcom, jak i odbiorcom. Wszyscy oni są naszymi klientami. Z jednej strony to m.in. obsługa finansowa przesyłek, zaś z drugiej strony stworzenie różnorodnych form odbioru, całościowej obsługi celno-podatkowej przesyłek międzynarodowych - mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Rozwój e-commerce w ruchu międzynarodowym
Główny wpływ na rozwój rynku KEP i usług logistycznych będzie miał dynamicznie rosnący rynek e-commerce w Polsce oraz stabilny wzrost gospodarczy. Najbardziej widoczny w skali europejskiej jest trend związany ze wzrostem udziału przesyłek e-commerce w obrocie międzynarodowym. Europejscy operatorzy pocztowi w odpowiedzi na stałe zmniejszanie rynku listowego zdecydowali się na wprowadzenie zmian modelu biznesowego i skoncentrowaniu się na rynku e-commerce oraz powiązanym z jego rozwojem rynku KEP. Dywersyfikując swoją działalność rozszerzyli ofertę o usługi logistyczne i grupy usług wykorzystujących sieć dystrybucyjną placówek m.in. usługi finansowe, handel, usługi administracyjne.

(red./źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC