Konto pracodawcy


11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk

W I kwartale 2020 roku w Porcie Gdańsk widoczny jest wpływ pandemii koronawirusa na branżę morską i obsłużony w porcie wolumen. Port Gdańsk w I kwartale 2020 roku uzyskał wynik o 8,3% niższy niż w analogicznym okresie 2019 roku zamykając I kwartał przeładunkami na poziomie 11,3 mln ton. Odnotowano spadki w większości grupach ładunkowych oprócz zbóż (+223%), LPG (+27%) i innych masowych (+6,4%).

W pozostałych grupach ładunkowych odnotowano spadek rdr: paliwa (-16,8%), węgiel (-27,5%), drobnica (-1,2%) kontenery (-2,1%) ro-ro (-23,8%).
W I kwartale 2020 roku w Porcie Gdańsk nie obsłużono ładunków z grupy Drewno oraz Ruda. Podział struktury przeładunków w I kwartale 2020 roku, przedstawia się następująco: masowe płynne: 29,7%, masowe suche: 23,8%, ładunki drobnicowe: 46,5%.

W I kwartale 2020 roku, liczba zawinięć statków handlowych do Portu Gdańsk wyniosła 764, co oznacza wzrost o 17 zawinięć w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku. Równocześnie w 2020 roku zanotowano niższą średnią pojemność brutto statku niż w I kwartale 2019 roku, głównie z powodu mniejszej liczby zawinięć kontenerowych statków oceanicznych w marcu.

Największy port europejski Port Rotterdam po I kwartale bieżącego roku odnotował spadek rdr na poziomie -9,3%, a drugi co do wielkości port europejski - Antwerpia wzrost +4% rdr. Zjawisko rozprzestrzeniającej się epidemii koronawirusa, które obejmuje swym zasięgiem coraz większą część świata w aspekcie terytorialnym, oddziałuje na całą globalną gospodarkę i handel, odwracając dotychczasowe trendy rynkowe i tym samym zakłócając obowiązujące prognozy.

Port Gdańsk po podsumowaniu I kwartału 2020 roku, pomimo spadku w przeładunku kontenerów nadal plasuje się na drugiej pozycji w morskim rankingu kontenerowym na Bałtyku, a do lidera bałtyckich przewozów kontenerowych, portu St. Petersburg, który przeładował w analogicznym okresie 561 950 TEU, brakuje mu 87 557 TEU. W I kwartale 2020 roku odnotowano w Porcie Gdańsk mniejszą ilość ładunków z grupy ro-ro, które odnotowały 24% spadek rdr, głównie z powodu mniejszej ilości samochodów handlowych. Natomiast ładunki promowe ro-ro utrzymują się na podobnym poziomie co w roku ubiegłym, odnotowując zaledwie 1,5% spadek w stosunku do roku poprzedniego.

(źr. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
LPP uruchomiło nowy magazyn e-commerce do obsługi rynków Europy Środkowej
GLP w Europie już pod jednym szyldem – nieruchomości Goodman przejęte w całośc ...
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC