Konto pracodawcy


Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE

8. Forum Kobiet w Logistyce miało miejsce w dniach 20-21 maja 2019 r. w Janowie Podlaskim. Organizatorką i autorką tego jedynego w Polsce wydarzenia dedykowanego menedżerkom z branży logistycznej jest Beata Trochymiak, redaktor naczelna portalu Pracujwlogistyce.pl. Tegoroczne Forum zgromadziło blisko 160 uczestniczek i uczestników oraz 19 prelegentów – ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin. Spotkanie moderowały prof. Danuta Kisperska-Moroń z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz prof. Halina Brdulak ze Szkoły Głównej Handlowej (na zdj. poniżej w lewym dolnym rogu).

Tegoroczne Forum odbyło się pod hasłem – Bądźmy Sobą, czyli jak rozwijać firmę w czasach różnorodności, gdzie poszukiwać nowych obszarów działalności, zachowując przy tym tożsamość i wartości naszych organizacji. Spotkanie rozpoczęło się nietypowo - od uroczystego śniadania i ogłoszenia laureatek tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”, a tytuł i statuetki otrzymały: Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal – „Kobieta w Logistyce 2018” - dostawca usług TSL (na zdj. po prawej) oraz Katarzyna Kędzierska, dyrektor obsługi klienta, łańcucha dostaw i logistyki w Europie Centralnej BASF Polska – „Kobieta w Logistyce 2018” - odbiorca usług TSL (na zdj. po lewej, a po środku Beata Trochymiak).


Zaszalej i bądź sobą! Rzecz o wartościach – wystąpieniem o takim tytule Marta Tęsiorowska, vice president, head of marketing and communications Europe Prologis (na zdj. poniżej), rozpoczęła w pierwszym dniu Forum sesję plenarną, odpowiadając min. na pytanie - jak poprzez akceptację różnorodności może rozwijać się firma i jak może generować zyski? - Zarządzaj przez wartości, odważ się i bądź sobą. Działaj w zgodzie ze swoimi wartościami. Wspólne wartości to podstawa zaangażowania pracowników, klientów, partnerów. To dzięki wartościom ludziom chce się chcieć – podkreślała Marta Tęsiorowska.  Wartości organizacji są swego rodzaju drogowskazem i katalogiem przepisów, dzięki którym organizacja realizuje swoją misję i jest w stanie utrzymywać wyznaczony kierunek pomimo pojawiających się przeciwności. Jednakże muszą być one autentyczne, aby wzbudzać zainteresowanie i dumę wśród pracowników.

Marketing influencerski w logistyce – to kolejny ciekawy temat, zwracający uwagę na otwarcie się na nowe formy promowania, pokazywania wartości i budowania wizerunku firmy. Mówiła o tym Katarzyna Ostojska, marketing manager Raben Logistics Polska (na zdj. poniżej), która na przykładzie firmy Raben wskazała najważniejsze elementy wykorzystania influencerów w logistyce. Było to naprawdę inspirujące wystąpienie, a przy tym oparte na liczbach i faktach, które Katarzyna przedstawiła na wynikach, jakie osiągnął Raben po kilku akcjach z influencerami.

Jak kobiety zmieniają świat intermodalu – to wystąpienie Lidii Dziewierskiej, prezes zarządu spółki Loconi Intermodal (poniżej na zdj.), również nawiązujące do wartości i różnorodności, które uczestników wzruszyło niemalże do łez, gdyż opowiadało o pasji do pracy, o tym jak kobiety odnajdują się w twardym świecie intermodalu. Warto dodać, że Lidia jest jedną z niewielu (dwóch może trzech) kobiet na stanowisku zarządczym pośród operatorów intermodalnych w Polsce.

Air & Sea "szyte na miarę" - doświadczenie, kompetencje a intuicja spedytora – czyli historie dwóch Pań ze świata spedycji - Justyny Kowalskiej, manager Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska (na zdj. poniżej po prawej) oraz Marty Śpionek-Rosińskiej, kierownik ds. kluczowych klientów Fracht FWO Polska (na zdj. poniżej po lewej), które w formie storytellingu opowiedziały o swoich doświadczeniach i rozwoju w firmie Fracht FWO – operatora logistycznego dla przemysłu. Zaprezentowały też kilka ciekawych projektów z zakresu project cargo, tj. jak czarter samolotów frachtowych i dostawa gigantycznych elementów na budowę elektrowni.

Po tych kilku prezentacjach, Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics (poniżej na zdj. po środku), zaproponowała ćwiczenie pt. Lokalny głos w gąszczu globalnej korporacji a rozwój krajowych oddziałów – jako wymianę doświadczeń we współpracy pomiędzy operatorem logistycznym a klientem na temat tego jak wspólne wartości wpływają na rozwój biznesu i otoczenia. Praca w podgrupach była ciekawym doświadczeniem w spojrzeniu na wartości i ich rolę w naszym zawodowym życiu.

Scaleniem tej części tematycznej była gra planszowa DB Schenker pt. We are women in logistics, którą poprowadziła Dagmara Głowacka, dyrektor polityki personalnej DB Schenker w klastrze North & East Europe (poniżej na zdj. po środku), znana ze świetnych wystąpień z poprzednich edycji Forum Kobiet w Logistyce. Celem gry było pokazanie jak można kształtować wokół nas otoczenie, aby dzięki temu biznes rozwijał się dynamicznie a życie stawało się pełniejsze. Gra polegała na pokazaniu wizji logistyka i jego klienta poprzez wartości i wyzwania kulturowe. Uczestniczki gry podzielone na grupy kreśliły wizję przyszłości na wybranych przykładach, odnosząc je do swoich organizacji.

W drugiej części sesji plenarnej, wystąpienia związane już były z twardą tematyką biznesu logistycznego. Marzena Wal, dyrektor ds. rozwoju biznesu HUB Logistics (na zdj. poniżej), zrobiła wstęp do warsztatu (mającego miejsce w drugim dniu Forum) pt. Automatyzacja – bać się czy cieszyć? Technologiczny optymizm versus realne potrzeby, który poprowadziła wspólnie z Łukaszem Musialskim, konsultantem logistycznym, Hub Logistics, Logisys, wprowadzając uczestników w świat technologii.

Z kolei Agata Horzela, menedżer ds. standardów GS1 w TSL (na zdj. poniżej), bardzo ciekawie mówiła nt. Kiedy zakupy z Chin przestaną się opłacać - o zmianach logistyki w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Zwróciła uwagę na ważny aspekt prawny i wykorzystanie technologii GS1 tj. kody kreskowe. Od 2021 r w krajach UE będzie obowiązek opłacania podatku VAT dla wszystkich przesyłek (z krajów „trzecich”) niezależnie od wartości, co w dużej części przypadków może oznaczać, że łączne koszty dostawy i zamówienia mogą przewyższać wartość zamówionego produktu.


Obecnie w dalszym ciągu ok 90 proc. towarów z Chin do Europy trafia drogą morską. Koncepcja rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku ma odwrócić tą sytuację na korzyść wykorzystania kolei, co już się dzieje, bo w ciągu ostatnich 5 lat import towarów z Chin koleją wzrósł dwudziestokrotnie. Część tych towarów przechodzi przez największy suchy port w Europie – Małaszewicze położony we wschodniej Polsce przy granicy w Białorusią. O możliwościach obsługi ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku mówił Marcin Korneluk, dyrektor ds. organizacji produkcji PKP Cargo Centrum Logistycznego Małaszewicze, który był również przewodnikiem wycieczki na terminal kontenerowy w Małaszewiczach w drugim dniu Forum, w której wzięli udział uczestnicy konferencji.

Sesję plenarną zakończono inspirującym spotkaniem i rozmową z gościem specjalnym 8. Forum Kobiet w Logistyce - Zofią Dzik (na zdj. po lewej stronie), innowatorką, przedsiębiorcą, fundatorką Fundacji Humanites - łącząca tematykę człowieka i technologii, pionierką rynku direct, członkinią John Maxwell Team, autorką Modelu Spójnego Przywództwa™, członkinią Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW, podróżniczką wędrującą przez pustynie świata.

Drugi dzień Forum – 21 maja był dniem warsztatów. W sumie, w dwóch sesjach, odbyło się 7 niesamowitych spotkań:
- Twoje decyzje życiowe i zawodowe zależą od tego w jaki sposób czujesz czas. Model prof. Zimbardo w praktyce - warsztat z Beatą Krawczyk, regional manager CEE H&S Transport oraz Iwoną Kuźlik, psychologiem, certyfikowanym psychotraumatologiem, coachem, trenerem biznesu, wykładowcą na SWPS w Warszawie;  
- Relacje międzykulturowe a rozwój biznesu logistycznego w globalnym świecie – warsztat z Elliną Lolis, country manager JF Hillebrand Group;
- Bądź słyszalna - warsztat z Sylwią Bartczak, psychologiem, terapeutą, trenerem rozwoju osobistego i coachem;
- Siła mediów społecznościowych w B2B – jak zbudować markę osobistą na LinkedIn - warsztat z Martą Tęsiorowską, vice president, head of marketing & communications Europe, Prologis;    
- Marzenia z terminem ważności, czyli kot na drzewie - warsztat z Agnieszką Dydycz, pisarką, trenerką motywacyjną i coachem;    
- Automatyzacja – bać się czy cieszyć? Technologiczny optymizm versus realne potrzeby - warsztat z Marzeną Wal, dyrektor ds. rozwoju biznesu, HUB Logistics oraz Łukaszem Musialskim, konsultant logistyczny, Hub Logistics, Logisys;
- Navigate your leadership. Jak pozostać sobą i odnaleźć swoją drogę – warsztat z Agnieszką Bilińska, mentorką, trenerką rozwoju osobistego, fundatorką Vital Voices Poland, autorką programu Leading Women.

Z pewnością tegoroczne Forum Kobiet w Logistyce było nieco inne niż poprzednie edycje, ciekawsze, bardziej rozbudowane i jeszcze bardziej niż zawsze sprzyjające nawiązywaniu relacji biznesowych, a też i dające przestrzeń do rozwoju osobistego. Już dzisiaj więc zapraszamy do udziału w 9. Forum Kobiet w Logistyce, o szczegółach którego już wkrótce poinformujemy, a tymczasem zapraszamy do lektury gazetki pokonferencyjnej, która przybliży Państwu tematykę poruszaną podczas 8. Forum Kobiet w Logistyce, a która będzie dostępna w ciągu najbliższych dni.

Partnerem strategicznym 8. Forum Kobiet w Logistyce była firma Prologis, a grono Partnerów tworzyli: Agility Logistics, DB Schenker, Fracht FWO Polska, Fundacja GS1 Polska, HUB Logistics, Loconi Intermodal oraz Raben Logistics Polska.

Wszystkim Uczestnikom i Partnerom oraz Patronom tegorocznego Forum dziękujemy za udział i zaangażowanie!

Więcej na temat Forum Kobiet w Logistyce na: www.kobietywlogistyce.pl

(opr. red. Pracujwlogistyce.pl)

 

 

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
MLP Group podwoiło poziom komercjalizacji
UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej łączą siły
Jak wygrać rywalizację o największe talenty?
Transporty Fracht FWO do Japonii
W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy ...
Kuehne+Nagel podpisał umowę z wiedeńskim lotniskiem na obsługę farmaceutyków
Raben w trosce o zmiany klimatyczne inwestuje w proekologiczne pojazdy
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC