Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker uruchamia drobnicową linię oceaniczną z Bangladeszu do Polski

Na początku 2023 roku DB Schenker uruchomił nowe połączenie oceaniczne z portu w Chittagong w Bangladeszu do Gdańska. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów głównie z branży fashion, którzy importują towary z krajów takich jak Bangladesz, Indie czy Pakistan.

Operator posiada w swojej sieci oddziały w Bangladeszu, co ułatwia współpracę pomiędzy rynkami a dla klientów oznacza odpowiednią jakość, bieżącą informację i bezpieczny przepływ towarów. Obecnie firma dysponuje dwoma biurami: w Chittagong i stolicy kraju, mieście Dhaka, oraz pięcioma magazynami o łącznej powierzchni ponad 26 tys. m2. Statki wypływają z portu w Chittagong co tydzień. Transport towarów do Polski zajmuje ok. 40 dni.
- Kraje Dalekiego Wschodu odgrywają dużą rolę w światowym przemyśle, w tym w branży odzieżowej. W odpowiedzi na potrzeby naszych klientów, uruchomiliśmy więc nowe połączenie z Bangladeszu. Gwarantujemy bezpieczny i terminowy transport przesyłek do portu w Polsce. Zajmiemy się też transportem lądowym w głąb kraju lub w dalszą drogę na inne europejskie rynki – mówi Justyna Jaśkiewicz, Head of LCL Cluster North East Europe w DB Schenker. - Warto podkreślić, że klienci korzystający z tego połączenia mają możliwość obniżenia swojego śladu węglowego. Oferujemy ekologiczny fracht oceaniczny oparty na biopaliwie – dodaje Justyna Jaśkiewicz.

Klienci współpracujący z operatorem logistycznym, poza podstawowymi usługami rozładunku i załadunku kontenerów oraz formowania towaru na paletach i krótkookresowego składowania, mają również możliwość skorzystania z bogatej oferty usług VAS (Value Added Services). W ich skład wchodzi m.in. ważenie towarów, odprawa celna eksportowa czy dostarczanie odzieży na wieszakach.

Biopaliwo we frachcie oceanicznym
Na początku roku firma podpisała porozumienie z największą na świecie linią kontenerową, które dotyczy wykorzystania biopaliwa dla wszystkich własnych skonsolidowanych ładunków, LCL, FCL i kontenerów chłodniczych. Klienci DB Schenker mogą teraz rezerwować regularny transport oceaniczny „zero netto” i otrzymać roczny certyfikat redukcji emisji dla swojego śladu węglowego.
DB Schenker świadczy rozwiązania transportu morskiego dla ponad 700 tys. klientów w 130 krajach. Dziennie ponad 5,5 tys. kontenerów jest transportowanych pomiędzy portami na całym świecie, co czyni firmę liderem we frachcie oceanicznym.

(źr. DB Schenker)

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.