Konto pracodawcy


Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu

Agility Logistics, polski oddział Agility globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych, rozwija ofertę dla branży energetycznej. W ciągu miesiąca firma zorganizowała dostawy lotnicze ponad 500 ładunków, zapewniając kompleksową obsługę logistyczną prac serwisowych prowadzonych w jednej z elektrowni w Omanie.

Do zadań polskiego zespołu Agility należało zorganizowanie dostaw lotniczych na trasach: Polska-Oman, Oman-Polska i Oman – inny kraj na świecie. Transportowanymi ładunkami były różnego rodzaju części zamienne, materiały eksploatacyjne, urządzenia i części generatorów prądotwórczych o łącznej wadze ponad 40 ton. Obsługa prac serwisowych wymagała organizacji nie tylko standardowych transportów cargo. Wśród przewożonych ładunków były też ponadgabaryty - 3 skrzynie z uzwojeniem generatorów (o łącznej wadze ponad 23 ton, długości 730 m, szerokości i wysokości 220 m) oraz materiały niebezpieczne różnych klas, w tym substancje chemiczne, łatwopalne, żywice i gazy, m.in. ponad dwumetrowa maszyna wypełniona gazem.  

Przygotowanie do organizacji dostaw części serwisowych dla elektrowni w Omanie trwały miesiąc i wymagały bardzo dobrego zaplanowania. Zespół Agility Logistics musiał dostosować się do harmonogramu prac serwisowych i jednocześnie być gotowy do szybkiej organizacji pilnych transportów just-in-time.
- Przykładem może być organizacja ekspresowej dostawy sprzętu dla polskiego zespołu inżynierów serwisowych. Ładunek odebrany w piątek z fabryki w Polsce, już w niedzielę oczekiwał na przewóz do elektrowni z lotniska w Muskacie. Do naszych zadań należała dostawa części wymiennych z omańskiej elektrowni do fabryki w Polsce i z powrotem, także do innej elektrowni w dowolnym miejscu na świecie. Specjalnych przygotowań wymagał transport ponadgabarytowy trzech skrzyń z uzwojeniem, tu wykorzystaliśmy samolot frachtowy Boeing 747- wyjaśnia Piotr Klimecki, business development manager Agility Logistics, odpowiedzialny za organizację dostaw serwisowych do elektrowni w Omanie.

Agility zapewniło specjalistyczny sprzęt do przewozu i rozładunku ponadgabarytowych skrzyń oraz innych ładunków w elektrowni w Omanie, w tym samochody z dźwigiem/HDS (żuraw przeładunkowy). Zespół Agility odpowiadał też za formalności celno-podatkowe i przygotowanie dokumentacji celnej oraz certyfikatów. W przypadku transportu materiałów niebezpiecznych konieczne było przygotowanie dokumentacji w transporcie lotniczym (DGR), zapewnienie specjalistycznych opakowań do transportu lotniczego ładunków niebezpiecznych i ich oznakowanie. -  Obsługa logistyczna prac serwisowych wymaga od operatora elastyczności, doświadczenia, szybkiej reakcji i umiejętności zarządzania całym łańcuchem dostaw. Od zabezpieczenia ładunków, zapewnienia odpowiednich środków transportu, przygotowania np. dokumentacji do odprawy importowej i wystawienia certyfikatów po awizacje związane z dostawami do elektrowni. Wsparciem było dla nas know-how oddziału Agility w Omanie, z którym
współpracowaliśmy przy tym projekcie – podsumowuje Piotr Klimecki.

Dostawy do omańskiej elektrowni były kolejnym zleceniem zrealizowanym przez polski oddział Agility dla klientów z branży energetycznej działających na Bliskim Wschodzie, tak jak np.  transporty morskie i lotnicze urządzeń oraz materiałów niebezpiecznych do elektrowni w Abu Dhabi.

Agility w Omanie
Agility działa w Omanie od 2006 roku. Obecnie Agility Oman (Global Logistics (Oman) LLC) jest jedną z niewielu największych globalnych firm spedycyjnych, które posiadają własną licencję na wykonywanie usług pośrednictwa celnego w tym kraju. Świadczy usługi frachtu lotniczego, morskiego i drogowego, specjalizuje się też w obsłudze branży chemicznej. Jako największy dostawca logistyki kontraktowej zarządza powierzchnią magazynową 19 tys. mkw., posiada też własną flotę pojazdów. Agility Oman obsługuje międzynarodowe lotnisko w Maskacie oraz porty morskie w Maskacie, Sohar i Salalah.

(źr. Agility)

 

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Koronawirus nie rozgrzał podmiejskiej logistyki ostatniej mili
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC