Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser rozszerza most powietrzny do Chin

Dachser Air & Sea Logistics uruchamia kolejną turę czarterowych rejsów cargo do Chin i z powrotem. Początkowo loty na tej trasie miały być realizowane od połowy marca do końca miesiąca. Od 21 marca Dachser USA rozszerzył dotychczasową usługę czarterową o rejsy na nowej trasie - między Chicago a Frankfurtem.

Wpływ rozprzestrzeniania się nowego koronawirusa na dostęp do przestrzeni ładunkowej na rynku lotniczych przewozów towarowych nadal jest znaczący. Z uwagi na niestabilność sytuacji planowanie w ramach dostępnej przestrzeni cargo staje się prawdziwym wyzwaniem. Dachser Air & Sea Logistics rozszerzył więc swoją dotychczasową ofertę usług czarterowych między Frankfurtem a Chinami. Firma uruchomiła transport lotniczy pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, Ameryką Łacińską i Frankfurtem dla dostaw do Szanghaju w Chinach. DACHSER wyczarterował samoloty Boeing 747 i połączył je z rejsami na trasie Frankfurt-Szanghaj i Szanghaj-Frankfurt. Firma uruchomiła również most powietrzny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Europą przez lotniczy terminal cargo we Frankfurcie i włączyła trasę Chicago-Frankfurt do swojego programu rejsów czarterowych.

- Poprzez nasz terminal w Chicago jesteśmy w stanie odpowiedzieć na potrzeby klientów w zakresie obsługi przesyłek z i do Stanów Zjednoczonych, oferując konkretne rozwiązania, powiedział Timo Stroh, szef Global Air Freight.

W ten sposób DACHSER udostępnia swoim klientom inteligentne rozwiązanie na potrzeby transportowe w handlu transpacyficznym i reaguje na obecną sytuację rynkową, wprowadzając elastyczne metody działania. - Dzięki temu programowi możemy zaoferować naszym klientom z obu Ameryk solidne i niezawodne usługi transportu lotniczego klasy premium do Azji – mówi Timo Stroh. - Jesteśmy gotowi na to, co może wydarzyć się na rynku lotniczych przewozów cargo w nadchodzących tygodniach i w pełni zdajemy sobie sprawę, że już dziś musimy stawić czoła wyzwaniom przyszłości - dodaje.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.