Konto pracodawcy


Wyniki Kuehne + Nagel po pierwszych dziewięciu miesięcach 2019 r.

Grupa Kuehne + Nagel zaprezentowała wyniki finansowe po pierwszych 9 miesiącach 2019 r. Ja podaje firma, znacznie się one poprawiły. Obroty netto Grupy wzrosły o 3,1 proc. rok do roku do 15,8 mld CHF, zysk brutto o 4,4 proc. do 6 mld CHF, EBIT o 6,6 proc. do 794 mln CHF, a zysk w tym okresie o 3,1 proc. do 598 mln CHF.

Spedycja morska
Przy wzroście o 7,3 proc. rok do roku do 5,6 mld CHF, transport morski odnotował bardzo solidny wzrost obrotów netto i po raz kolejny poprawił swoje wyniki w trzecim kwartale. Kuehne + Nagel mimo ogólnej stagnacji na rynku znacznie zwiększył możliwości w zakresie spedycji morskiej. Za pośrednictwem 3,67 milionów standardowych kontenerów (TEU) Grupa przetransportowała 152 tys. sztuk więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+4,3 proc.). Głównymi czynnikami sukcesu były strategia selektywnego wzrostu, efektywne zarządzanie kosztami i wyjątkowa jakość usług. EBIT wzrósł o 10,2 proc. rok do roku do 357 mln CHF. Dywizja morska poprawiła współczynnik konwersji (stosunek EBIT do zysku brutto) do 30,4 proc. utrzymując tym samym pozycję lidera w branży.

Spedycja lotnicza
W warunkach globalnej niepewności gospodarczej i rosnących barier handlowych rynek lotniczy notował spadki. W wyniku zmniejszonego popytu w niektórych kluczowych branżach, wolumen przesyłek lotniczych w firmie Kuehne + Nagel spadł o 6,4 proc. rok do roku do 1,22 mln ton. Mimo tego, spedycja lotnicza zwiększyła zysk brutto, szczególnie w sektorach farmaceutycznym, produktów łatwo psujących się i przesyłek o krytycznym czasie dostawy. Integracja Quick International Courier, Inc. przebiega zgodnie z planem. Quick, jeden z liderów rynku w zakresie usług transportowych i logistycznych o krytycznym czasie dostawy dla branży farmaceutycznej i lotniczej osiągnął pozytywne wyniki w trzecim kwartale 2019 roku. Spadek EBIT o 3 proc. rok do roku do 263 mln CHF oznacza odporność mimo trudnych warunków na rynku.

Spedycja drogowa
Obroty netto w dywizji drogowej wzrosły o 2 proc. rok do roku do 2,7 mld CHF, a zysk brutto o 4,1 proc. do 846 mln CHF. Pomimo spowolnienia w handlu międzynarodowym jednostka ta ponownie zanotowała wzrost. Ilość przesyłek drobnicowych we Francji i Niemczech pozostała niezmienna. W Austrii i Europie Wschodniej Kuehne + Nagel wzmocniło sieć transportu drogowego poprzez przejęcie Grupy Jöbstl. W Ameryce Północnej zanotowaliśmy wzrost dzięki utrzymującej się działalności kluczowych Klientów. Transport intermodalny dalej się osłabia między innymi z powodu spadających cen ropy. EBIT wzrósł o 8,8 proc. rok do roku do 62 mln CHF.

Logistyka kontraktowa
W trzecim kwartale 2019 roku trwająca restrukturyzacja logistyki kontraktowej przyniosła rezultaty. Jednorazowe zyski ze sprzedaży nieruchomości w wysokości 23 mln CHF (rok poprzedni: 11 mln CHF) zostały uwzględnione w EBIT. Ze względu na środki optymalizujące kapitał firmy i wzmożoną koncentrację na aktywnościach o wyższej marży zysku obroty netto wzrosły o 3,5 proc. rok do roku do 4,0 mld CHF, a zysk brutto o 2,1 proc. do 3,0 mld CHF. Wzrost ten był znacznie wolniejszy niż w poprzednim roku. Wraz z otwarciem nowych centrów dystrybucyjnych w Luksemburgu, Niemczech oraz w Belgii, dywizja logistyki kontraktowej koncentrowała się na gwałtownym zwiększaniu już wysokiej jakości w obsłudze branży farmaceutycznej i opieki zdrowotnej oraz sprzedaży e-commerce. Przegląd portfela firmy i rosnąca wydajność spowodowały, że EBIT wyniósł o 112 mln franków szwajcarskich, co oznacza wzrost o 20,4 proc. rok do roku.

(źr. Kuehne + Nagel)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GLP w Europie już pod jednym szyldem – nieruchomości Goodman przejęte w całośc ...
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC