Konto pracodawcy


Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egzoszkieletów

DB Schenker w kilku swoich magazynach testował zastosowanie egzoszkieletów. Dostawca usług logistycznych dąży do tego, aby odciążyć pracowników magazynów z zadań wymagających wysiłku fizycznego.

Egzoszkielety, znane również jako szkielety zewnętrzne lub roboty pomocnicze, są przenoszonymi na ciele elektromechanicznymi konstrukcjami podtrzymującymi. Są one zaprojektowane pod kątem poszczególnych stanowisk pracy i skonstruowane tak, aby wspierać pracowników magazynu podczas podnoszenia i obracania ciała. W szczególności chronione są kręgi lędźwiowe i mięśnie pleców. Obciążenie tych części ciała jest często przyczyną chorób i niezdolności do pracy.
Pilotaż projektu przeprowadzono na stanowisku kompletacji zamówień i sekwencjonowania paczek o wadze do 15 kilogramów. Pracownicy wyposażeni w egzoszkielet zdejmowali paczki z regałów magazynowych, a następnie układali je na paletach. Egzoszkielet wspierał sekwencję ruchów. W ramach Graduate Summer School na Uniwersytecie w Dortmundzie DB Schenker zaprosił do Kolonii około 20 doktorantów z różnych wydziałów. Na terenie parku dostawców dla renomowanego producenta samochodów wzięli oni udział w praktycznym teście egzoszkieletów.

- Opinie doktorantów i pracowników DB Schenker po teście były bardzo pozytywne i po raz kolejny potwierdziły, że długotrwałe użytkowanie w połączeniu z ergonomicznie zaprojektowanymi procesami logistycznymi może wpłynąć na lepszą ochronę zdrowia pracowników. W nadchodzących miesiącach będziemy szczegółowo analizować wyniki i weryfikować możliwość włączenia egzoszkieletów, optymalizując procesy w DB Schenker - powiedział Gerald Mueller, Head of Process and Efficiency Management w Schenker Deutschland AG.

Nawet w wysoce zautomatyzowanych magazynach personel jest nadal niezbędny i wykonuje wiele czynności, takich jak wyjmowanie ładunków z opakowań. Podczas gdy ogólne operacje podnoszenia towarów wykonywane są przez urządzenia jak wózki widłowe lub roboty, podejmowanie przesyłek na etapie kompletacji jest nadal zbyt skomplikowane dla technologii sterującej maszynami. Egzoszkielet jest idealnym rozwiązaniem, które łączy w sobie moc maszyny z ludzką sprawnością motoryczną.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
Pakiet mobilności nie do zatrzymania?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC