Konto pracodawcy


Wszystko na ostatnią chwilę - czyli jak Polacy robią przedświąteczne zakpy

Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez Internet. Co piąta osoba poświęci na to tylko godzinę, a co druga od 2 do 4 godzin. Centrum handlowe przed Świętami odwiedza co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji – wynika z badania zleconego przez CBRE. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów. Zakupowa rozwaga nie idzie jednak w parze ze strategicznym planowaniem momentu zakupowego szaleństwa. Na początku grudnia tylko co trzecia osoba zakupy miała już za sobą, reszta dopiero ruszy do sklepów.

- Świąteczna aura w centrach handlowych trwa mniej więcej dwa miesiące. Wiele sklepów przygotowania rozpoczyna tuż po Wszystkich Świętych, choć są marki, które startują nawet wcześniej. Okazuje się jednak, że szybki start świątecznego klimatu nie chroni Polaków przed zakupami na ostatnią chwilę. Na początku grudnia niemal połowa z nas nie miała jeszcze prezentów. Jak co roku można się spodziewać, że największy wzrost natężenia ruchu odnotujemy w drugiej połowie grudnia, choć już teraz klientów jest dużo. Ogólnie grudzień to rekordowy miesiąc dla centrów handlowych, kiedy obroty sklepów są znacznie wyższe niż w pozostałych miesiącach – mówi Magdalena Frątczak, Szefowa Sektora Handlowego CBRE.

Zakupy internetowe
Z badania przeprowadzonego na zlecenie CBRE wynika, że aż 44% Polaków na początku grudnia nie miało jeszcze zakupionych prezentów świątecznych. Mężczyźni częściej niż kobiety odkładają tę czynność na ostatnią chwilę – 47 proc. Panów vs. 42 proc. Pań. Zdecydowana większość z nas świąteczne zakupy zrobi przez Internet (63 proc.), a co druga osoba odwiedzi centrum handlowe. Warto jednak podkreślić efekt synergii między światem online i offline. Z poprzedniego badania CBRE wynika, że aż 3 na 4 kupujących online odbiera towar w sklepie stacjonarnym, z czego 6 na 10 klientów przyznaje, że w sklepie, w którym odbiera towar zamówiony online, kupuje dodatkowe rzeczy.
- Klienci realizujący zakupy online i odbierający je w sklepie są szczególnie wartościowi. Okazuje się bowiem, że ich zaangażowanie w zakupy nie słabnie w porównaniu do tradycyjnych konsumentów. To znowu oznacza, że są tak samo skłonni kupić coś na miejscu. To pokazuje, że handel tradycyjny i internetowy nie muszą się nawzajem zwalczać, wręcz przeciwnie, współpraca jest bardzo korzystna, zwłaszcza w okresie wzmożonej aktywności świątecznej – mówi Magdalena Frątczak, Szefowa Sektora Handlowego CBRE.

Promocje
Black Friday wypadł w tym roku 29 listopada. Okazuje się jednak, że dla prawie połowy Polaków piątkowe obniżki cen nie były wystarczającą motywacją do zakupów prezentów świątecznych. Większość z nas na promocje będzie polowało później – już 63 proc. osób wskazuje, że obniżona cena wpływa na decyzję o zakupie, choć warto zwrócić uwagę, że na produkt z promocji dużo częściej decydują się kobiety – 72 proc. w porównaniu do 54 proc. mężczyzn. Co Polacy znajdą pod choinką? Większość kosmetyki, zabawki i książki.
- Okres świąteczny obfituje w różnego rodzaju promocje w centrach handlowych. Wszystko zaczyna się od Black Friday i trwa przez cały grudzień. Sklepy starają się zachęcić konsumentów do większych zakupów, stąd często pojawiają się oferty typu „Kup dwa produkty, trzeci dostaniesz gratis”. Galerie handlowe odnotowują w grudniu także rekordowe wyniki pod względem odwiedzalności, największe mogą liczyć na ponad 1 mln klientów tylko w tym jednym miesiącu. Rosną także obroty sklepów w galeriach. Rekordziści w grudniu zyskują kilkadziesiąt procent więcej w stosunku do średniej z pozostałych miesięcy – podsumowuje Magdalena Frątczak.

(źr. CBRE)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC