Dodaj ogłoszenie o pracy


Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…

Od 8 czerwca zgodnie z decyzją brytyjskiego ministerstwa spraw wewnętrznych niemal wszystkie osoby przekraczające granicę z Wielką Brytanią będą musiały odbyć 14-dniową kwarantannę domową, co oznacza, że nie będą mogły wychodzić z miejsca odbycia kwarantanny nawet do sklepu.
 
Dzięki tym działaniom rząd brytyjski chce zminimalizować ryzyko nowych przypadków zakażeń z zagranicy.  Każdy kierowca wykonujący przewóz towaru do Wielkiej Brytanii jest zwolniony z kwarantanny, jeżeli tylko udokumentuje ten fakt oraz dokona obowiązkowej rejestracji poprzez formularz on-line.
 
Co warto zaznaczyć, takie zgłoszenie musi nastąpić najpóźniej na 48h przed pojawieniem się na granicy z Wielką Brytanią. Każdy kierowca musi wykazać, że podróż stanowi część jego pracy, okazując odpowiedni dokument np. list od pracodawcy, list przewozowy (CMR) lub licencję przewoźnika.
 
Każdy pasażer niebędący kierowcą w kabinie nie będzie zwolniony z wymogów kwarantanny i grozi mu odmowa wjazdu na teren Wielkiej Brytanii. Służby graniczne będą przeprowadzać kontrole i mogą odmówić wjazdu kierowcy do GB bez posiadanych dokumentów.
 
W przypadku odmowy wjazdu koszty powrotu będą ponoszone samodzielne. Co oznacza, że państwo nie zwraca kosztu promu powrotnego w przypadku nie wpuszczenia kierowcy do Anglii. 
 
Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie: https://promy24.com/pl/wiadomosci/anglia-obowiazkowa-kwarantanna.html

(Opr. Krzysztof Kulikowski promy24.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.