Dodaj ogłoszenie o pracy


A gdy w kontenerze pada deszcz… Hillebrand radzi jak zabezpieczyć ładunek

Hillebrand nie ustaje w rozwoju innowacyjnych technologii, które mają zabezpieczyć nie tylko wrażliwe produkty, ale także ich opakowania podczas transportu. Jedną z przyczyn uszkodzeń jest tzw. deszcz kontenerowy. Opracowana przez ekspertów Hillebrand nowatorska folia izolacyjna VinLiner ma zapobiegać jego skutkom i chronić wrażliwy ładunek przed zniszczeniem.

Co to jest deszcz kontenerowy?
W globalnym transporcie produktów dla branży beverage tj. wina czy alkohole, najczęściej wykorzystywane są standardowe kontenery morskie. Są one wykonane z metalu bez żadnej izolacji. Oznacza to, że temperatura w ich wnętrzu jest bezpośrednio skorelowana z temperaturą otoczenia. Większość kontenerów ma też otwory wentylacyjne, co umożliwia wymianę powietrza, suchego i wilgotnego, z/do zewnątrz i wewnątrz. Jednak w czasie transportu temperatura może ulegać znacznym wahaniom w zależności od pory dnia i nocy oraz szerokości geograficznej i stref klimatycznych. Zewnętrzne warunki pogodowe mają więc wpływ na to, jakie warunki panują wewnątrz kontenera tj. przewodzenie czy promieniowanie cieplne. W miarę obniżania się temperatury w jego środku zaczyna się proces kondensacji czyli skraplania pary wodnej. Wtedy na ścianach i suficie kontenera zaczynają się tworzyć krople wody, które po osiągnięciu "punktu rosy" spadają, niemal jak deszcz, na umieszczony w środku ładunek. To właśnie jest deszcz kontenerowy. Z podobnym zjawiskiem skraplania się pary wodnej spotykamy się niemal codziennie, gdy widzimy pojawiające się w gorący dzień krople na butelce wody pozostawionej w samochodzie czy spływające po ściankach zimnej puszki napoju.

Sauna w kontenerze
Wyobraźmy sobie saunę, w której panuje bardzo wysoka wilgotność i temperatura. Wszystko co do niej włożymy ulegnie zawilgoceniu i zniszczeniu. To samo dzieje się z ładunkiem umieszczonym w kontenerze, w którym zachodzi zjawisko deszczu kontenerowego. Takie warunki sprzyjają też rozwojowi różnego rodzaju pleśni, czyli dodatkowego zagrożenia dla przewożonych produktów.
Warto też podkreślić, że dla branży beverage, zwłaszcza producentów win, piwa i napojów spirytusowych, ważny jest nie tylko wpływ zmian temperatur na jakość produktów, ale też na ich opakowania oraz etykiety. Ekstremalne wahania temperatur i wilgotności je niszczą. Uszkodzona etykieta na butelce zmniejsza wartość produktu i często decyduje o obniżeniu jego ceny detalicznej. Z kolei zmiana etykiet na nowe wiąże się z dodatkowymi, i to nie małymi, kosztami.

Termiczna folia izolacyjna działa jak parasol
Aby chronić ładunek przed wpływem wahań temperatury i wilgotności w transporcie, nadawcy mogą wykorzystać różne opcje. Na przykład kontener chłodniczy z kontrolowaną temperaturą, który pozwala na utrzymanie jej określonego poziomu podczas transportu. Jednakże to rozwiązanie jest droższe od standardowych suchych kontenerów, ale za to pozwala kontrolować kondensację pary wodnej poprzez urządzenia do pomiaru wilgotności względnej (RH). Inną metodą, znacznie tańszą, jest zastosowanie termicznej folii izolacyjnej. Tego typu rozwiązanie opracowali i rozwijają eksperci Hillebrand, firmy, która od ponad 177 lat specjalizuje się w obsłudze branży beverage i alkoholi. Zaprojektowana przez nich specjalna termiczna folia izolacyjna VinLiner, działająca na zasadzie pokrowca termostatycznego, instalowana jest wewnątrz kontenera, także na pojedyncze palety albo skrzynki. Pozwala na utrzymanie stałej temperatury powietrza, jednocześnie minimalizując ekstremalne wahania temperatury i poziomu wilgotności, na których wpływ narażone są ładunki podczas transportu przez różne strefy klimatyczne. VinLiner działa jak bariera ochronna pomiędzy stalową ścianką kontenera a ładunkiem, zmniejszając efekty cieplne promieniowania, przewodzenia i konwekcji. Chroni też wrażliwe ładunki i opakowania przed wstrząsami termicznymi, zanieczyszczeniami krzyżowymi, dużą wilgotnością, wyciekami wody czy zapachami. VinLiner, wykonany z materiałów zgodnych z wymogami Agencji Żywności i Leków (FDA), jest dostępny w różnych rozmiarach i w 100 proc. nadaje się do recyklingu.

(źr. Hillebrand)

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.