Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe połączenie drogowe CEVA na trasie Chiny – Pakistan

CEVA Logistics uruchamia nowe międzynarodowe połączenie w transporcie drogowym (TIR) wzdłuż korytarza Chiny-Pakistan. Wraz z otwartą w ostatnim czasie trasą Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, wyznacza ono nowe szlaki handlowe w Chinach i Azji Środkowej, przyczynia się do rozwoju handlu i przynosi korzyści firmom działającym w regionie.

Nowe połączenie w transporcie drogowym (TIR), które zostało właśnie uruchomione przez CEVA, łączy Kaszgar w Chinach z Islamabadem w Pakistanie. Uroczystość otwarcia trasy została zorganizowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Transgranicznego Handlu Elektronicznego Shenzhen (Shenzhen Cross-border E-Commerce Association). Podczas inauguracji konwój 5 kontenerowych samochodów ciężarowych, załadowanych 79 tonami towarów konsumenckich, wyruszył z Kaszgaru przez Hongqilaf, najwyżej położony port na świecie. Pokonując trasę liczącą łącznie ponad 1200 km, w ciągu czterech dni roboczych dotarł do miejsca dostawy w Islamabadzie.

Uruchomienie nowego połączenia w transporcie drogowym (TIR) na trasie Chiny-Pakistan zwiększa różnorodność i bezpieczeństwo korytarzy logistycznych wiodących wzdłuż Korytarza Gospodarczego Chiny-Pakistan. Wzmacnia też zaangażowanie Kaszgaru w inicjatywę „Jednego Pasa i Jednej Drogi”, której celem jest budowa krajowego węzła logistycznego w Kaszgarze i połączenia Azji z Europą.

W ostatnim czasie CEVA uruchomiła także nowe połączenie drogowe (TIR) wzdłuż korytarza Chiny – Kirgistan – Uzbekistan. Zainaugurował je przejazd 6 ciężarówek, załadowanych komponentami przemysłowymi, częściami samochodowymi i towarami konsumenckimi, które pomyślnie pokonały trasę liczącą 1100 km z Kaszgaru do Samarkandy w Uzbekistanie.

W Kaszgarze uruchamianych jest coraz więcej parków logistycznych, dlatego też otwarcie nowej trasy przez CEVA przyniesie duże korzyści eksporterom części samochodowych, gotowych pojazdów, towarów konsumenckich i e-commerce. Kaszgar, jak przewiduje CEVA, w miarę ustabilizowania się trasy Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, może stać się centrum konsolidacji transportu naziemnego dla zachodnich Chin.

CEVA, oprócz nowych rozwiązań w transporcie drogowym (TIR), rozwija też usługi multimodalne. W miarę rozwoju infrastruktury w regionie będzie otwierać kolejne, bezpośrednie połączenia. Obecne plany zakładają ukończenie do 2025 roku budowy Kolei China-Kirgistan-Uzbekistan, która będzie liczyć ponad 500 km (z czego ponad 200 km w Chinach, 250 km w Kirgistanie i 50 km w Uzbekistanie). Ma być ona najkrótszą trasą frachtową łączącą Chiny z Bliskim Wschodem i Europą.

(źr. CEVA Logistics)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.