Dodaj ogłoszenie o pracy


Coca-Cola i CHEP wdrażają w łańcuchach dostaw strategię „Net Zero 2040”

Wieloletnie partnerstwo z firmą CHEP wpisuje się w strategię Coca-Cola „Net Zero 2040”, polegającą na osiągnięciu zerowej emisji netto do roku 2040. Obie firmy nie ustają we wspólnym zaangażowaniu na rzecz ograniczenia emisji CO2.

Współpraca Coca-Cola HBC z firmą CHEP trwa w Polsce już od ponad 10 lat. Dziś nabiera nowego znaczenia wobec ogłoszenia przez giganta sektora napojowego strategii osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku. Samo korzystanie z rozwiązań poolingowych CHEP, w ramach których wynajmowane palety są współdzielone i ponownie wykorzystywane, przynosi dość wymierne korzyści środowiskowe. Dzięki dłuższemu cyklowi życia palet CHEP, Coca-Cola HBC może redukować emisję CO2, zużywać mniej drewna i generować mniej odpadów, co znacząco przekłada się na ograniczenie zarówno kosztów operacyjnych firmy, jak i jej negatywnego wpływu na środowisko.

Za sprawą palet wielokrotnego użytku CHEP (w tym neutralnej węglowo ćwierćpalety 600x400) spółka CC HBC tylko w 2021 roku była w stanie ograniczyć emisje dwutlenku węgla o 521 ton (równowartość 12 kursów w pełni załadowanej ciężarówki dostawczej wokół Ziemi). Włączenie palet CHEP w łańcuchy dostaw firmy oszczędziło także 450 drzew potrzebnych na produkcję nowych palet oraz zredukowało generowane odpady o 68 ton

– Zgodnie z naszą Misją Zrównoważonego Rozwoju 2025 konsekwentnie podejmujemy konkretne działania, aby minimalizować nasz wpływ na środowisko. W październiku tego roku Coca-Cola Hellenic ogłosiła swoje nowe zobowiązanie, które zakłada, aby do 2040 roku zredukować do zera emisje netto w całym naszym łańcuchu wartości, z tego względu poszukujemy partnerów, którzy mają zbieżne cele – mówi Ksenja Todić, Dyrektor Łańcucha Dostaw w Polsce i Krajach Bałtyckich Coca-Cola HBC. – Zdajemy sobie sprawę, jak dużą rolę w globalnej emisji CO2 odgrywają transport i łańcuchy dostaw, dlatego współpraca z CHEP ma dla nas kluczowe znaczenie – dodaje.

Lider zrównoważonych rozwiązań dla logistyki CHEP osiągnął już neutralność węglową swoich operacji (zakres 1 i 2) mierzoną wg protokołu Greenhouse gas (GHG). Misją firmy pozostaje wspieranie proekologicznego rozwoju łańcucha dostaw swoich partnerów poprzez dostarczanie zrównoważonych rozwiązań, które umożliwiają zamykanie obiegu, optymalizacje procesów oraz redukcje strat i marnotrawstwa zasobów. Coca-Cola we współpracy z CHEP przybliża się do zapowiedzianej redukcji emisji CO2 w transporcie o 25% do roku 2030.

– Na polu naszej współpracy z Coca-Coca HBC zdołaliśmy wypracować wzajemne wsparcie i zaufanie, które pozwoli nam dalej wspólnie dążyć do osiągania wymiernych korzyści środowiskowych – podkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalna na Polskę i kraje bałtyckie, CHEP. – Koncentrujemy się na budowaniu długofalowych relacji z naszymi klientami, aby jeszcze skuteczniej pomagać w ograniczaniu emisyjności ich łańcuchów dostaw, a także zapewniać wydajność ich firmom jako całości – dodaje.

(źr. CHEP)

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.