Konto pracodawcy


Spada liczba wypadków przy pracy – pierwszy raz od kilku lat!

W 2018 roku 84304 osoby zostały poszkodowane w wypadkach przy pracy, o 4,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub. roku. Zmniejszyła się również liczba poszkodowanych przypadająca na 1000 osób pracujących (tzw. wskaźnik wypadkowości) z 6,84 w 2017 r. do 6,37 w tym samym okresie 2018 r. – czytamy w najnowszej analizie Głównego Urzędu Statystycznego z rok 2018. Również w samej branży Transport i Magazynowanie tendencja jest spadkowa, w ub. roku ogółem odnotowano 6885 wypadków w porównaniu do 6949 w roku 2017.

Poszkodowani w wypadkach ze skutkiem śmiertelnym stanowili 0,2 proc. wszystkich poszkodowanych. To spadek o 22,3 proc. liczby poszkodowanych w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Ze skutkiem ciężkim zakończyły się 0,6 proc. Wypadków (odpowiednio o 21,8 proc. mniej), a z innym skutkiem 99,2 proc. (odpowiednio o 4,4 proc. mniej). Najwyższe wskaźniki wypadkowości odnotowano w województwach: dolnośląskim i wielkopolskim (po 7,88), warmińsko-mazurskim (7,59) i lubuskim (7,41), najniższe w województwie mazowieckim (4,37), małopolskim (4,77) i podkarpackim (5,78).


W branży Transport i Magazynowanie odnotowano 6885 wypadków, co stanowi około 7 proc. wypadków ogółem. Liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym w tej branży wyniosła w ub. roku 33, gdzie jeszcze w roku 2017 było ich aż 56. Przypadki ciężkiego uszczerbku na zdrowiu odnotowano w 23 wypadkach ( w orku 2017 było ich 37).
W podziale według rodzajów działalności gospodarczej, najwyższe wskaźniki wypadkowości odnotowano w sekcjach PKD: Górnictwo i wydobywanie (14,73), Dostawa wody; gospodarowanie ściekami i odpadami; rekultywacja (14,25), natomiast najniższe wskaźniki w sekcjach Informacja i komunikacja (1,32) oraz Pozostała działalność usługowa (1,75).

Przyczyny wypadków – braki i nieprawidłowości
Liczba poszkodowanych oraz wskaźnik wypadkowości ogółem obniżyły się w stosunku do ub. roku, odnotowano spadek liczby  poszkodowanych w wypadkach ze skutkiem śmiertelnym o 22,3 proc. Przyczynami wypadków są wszelkie braki i nieprawidłowości, które bezpośrednio lub pośrednio przyczyniły się do zaistnienia wypadku, związane z czynnikami materialnymi (technicznymi), z organizacją pracy i stanowiskiem pracy oraz z pracownikiem.

(opr. Red.)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC