Dodaj ogłoszenie o pracy


Mimo globalnych wyzwań aktywność na giełdzie Teleroute nie słabnie

Wyniki Teleroute za pierwsze półroczne odzwierciedlają siłę sektora usług transportowych — udostępniono ponad 33 mln ofert frachtu. Potwierdza to stabilizację transportu drogowego towarów. Dane są zbliżone do zeszłorocznych rezultatów.

Wyniki Teleroute za pierwsze półrocze roku potwierdziły stabilizację transportu drogowego towarów. Wprawdzie liczba ofert zmalała o 4% w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku, ale na tegoroczne wyniki wpłynęły konflikt w Ukrainie i jego konsekwencje, w tym inflacja i rosnące koszty paliwa. Mimo to w pierwszej połowie roku za pośrednictwem Teleroute zaoferowano ponad 33 milionów ładunków. Wydaję się zatem, że sytuacja na kontynencie wpłynęła na liczbę ofert frachtu, ale nie doprowadziła do niepokojącego spadku.

Teraz, gdy ograniczenia związane z COVID-19 praktycznie nie istnieją w całej Europie, sezon letni może być wielką szansą dla transportu drogowego. O ile na kontynencie nie wydarzy się coś szczególnego, można przewidywać wzrost w kontekście turystyki i konsumpcji, co sprzyjałoby aktywności we frachcie drogowym. Dotyczy to głównie transportu krajowego, w przypadku którego odnotowuje się w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wzrost na poziomie 1% w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 roku.

Liczba ofert transportów dotyczących przewozów w obrębie jednego kraju przekracza obecnie 10 mln i jest niemal na takim samym poziomie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ten wzrost był szczególnie widoczny na ważnych rynkach, np. włoskim i niemieckim. Wyniósł on tam odpowiednio 24% i 48%. Należy również wspomnieć o przypadku Francji, gdzie suma ofert frachtu za pierwsze sześć miesięcy roku przekroczyła dwa i pół miliona, a tym samym była o 4% większa niż w tym samym okresie 2021 roku.

Dane te potwierdzają nie tylko wysoki odsetek krajowych ofert transportu ładunków na platformie Teleroute, ale również to, że jest ich coraz więcej. Zapewnia to przewoźnikom szeroki zakres możliwości zarówno w obrębie kraju, z którego pochodzą, jak i poza jego granicami. Wielu przewoźników nadal preferuje pracę w swoim kraju.

(źr. Teleroute)

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.