Konto pracodawcy


Unilever rewolucjonizuje dostawy morskie

Unilever, właściciel m.in. takich marek jak: Dove, Domestos, Knorr, Cif czy Magnum, poinformował o wprowadzeniu Wirtualnej Wieży Kontroli Ruchu Morskiego – opartej na uczeniu maszynowym systemu monitorowania transportu. Ma ona nie tylko zwiększać efektywność logistyczną, ale także wspierać dążenie firmy do redukcji emisji CO2.

Zablokowanie Kanału Sueskiego przez kontenerowiec obsługiwany przez firmę Evergreen Marine uświadomiło zarówno konsumentom, jak i firmom, jak ważny w łańcuchu dostaw jest transport morski. Obecnie ta forma transportu odpowiada za ponad 80 proc. światowego handlu towarami. Jednak efektywność transportu morskiego zależy od wielu czynników i działań. Nawet drobne opóźnienia w dostawach, mogą odbić się na zatrzymaniu produkcji, a w efekcie oznaczać dla przedsiębiorstw znaczne straty finansowe. Firma Unilever, posiadająca w swoim portfolio ponad 400 marek – m.in. produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała – wdrożyła z partnerami system Wirtualnej Wieży Kontroli Ruchu Morskiego (Virtual Ocean Control Tower).

Cyfryzacja, która rozwiąże problemy żeglugi
System, bazujący na Elektronicznej Wymianie Danych (EDI - Electronic Data Interchange), umożliwia połączenia wszystkich punktów w łańcuchu dostaw. Dane o statusie każdej wysyłki są zatem precyzyjne i dostępne od ręki – na każdym etapie dostawy: od fabryki, do sprzedawcy czy sklepu. Co więcej, Wirtualna Wieża Kontroli Ruchu Morskiego wykorzystuje uczenie maszynowe (Machine Learning) i analitykę predykcyjną, dzięki czemu na bieżąco wysyłane są powiadomienia o możliwym wystąpieniu utrudnień – np. zatorów w porcie czy na trasie transportu. System korzysta z połączenia satelitarnego, w związku z czym istnieje możliwość śledzenia ponad 2000 statków i 400 portów oraz setek dostawców. Całość widoczna jest na interaktywnych mapach Google, które odświeżają się automatycznie co 30 minut. Sam Unilever w swojej flocie wykorzystuje ponad 12 000 kontenerów i 1500 statków, transportując drogą morską m.in surowce, opakowania i gotowe produkty do ponad 2,5 miliarda konsumentów w 190 krajach.
– Chcemy stworzyć elastyczny, responsywny i kompleksowy łańcuch dostaw. Wirtualna Wieża Kontroli Ruchu Morskiego to jeden z elementów tej układanki. Dzięki niej mamy wgląd we wszystkie etapy transportu w czasie rzeczywistym. Pozwala to lepiej planować i szybciej reagować na powstałe problemy, a nawet im zapobiegać – mówi Michelle Grose, dyrektor ds. Logistyki i Realizacji Zamówień Unilever.

Zapobiegać problemom
System zmienił zarządzanie logistyką transportu morskiego. Pozwala on identyfikować zagrożenia i reagować na nie tak, by były jak najłagodniejsze w skutkach. Wieża automatycznie zbiera dane, które dotychczas trzeba było generować z różnych źródeł. Co istotne, system na bieżąco dokonuje oceny sytuacji i wdraża optymalne rozwiązania.

– Wirtualna Wieża Kontroli Ruchu Morskiego doskonale sprawdza się w czasie COVID-19. Pandemia zwiększyła zmienność i opóźnienia w dostawach, ograniczyła zasoby ludzkie, a sporą część pracy przeniosła do trybu online. Wdrożenie nowego systemu pomogło nam i naszym partnerom zaoszczędzić czas i utrzymać ciągłość dostaw – dodaje Grose.

Jednym z wyzwań stojących przed transportem morskim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych. Jeśli ta gałąź gospodarki byłaby krajem, na liście państw, które emitują najwięcej gazów cieplarnianych, w 2019 roku znalazłaby się na 6. miejscu. Nowe rozwiązanie Unilever, ma nie tylko ograniczać ryzyko wystąpienia zakłóceń, ale też redukować emisję CO2, dzięki lepszemu planowaniu łańcucha dostaw. Unilever współpracuje też z partnerami biznesowymi, którzy wprowadzają własne działania na rzecz walki z zagrożeniami klimatycznymi. 

Unilever w czerwcu 2020 roku, w ramach inicjatywy Climate & Nature, zobowiązał się do zerowej emisji netto swoich wszystkich produktów do 2039 roku – od pozyskania surowców, aż do sprzedaży w sklepie. Oprócz tego, firma zadeklarowała zmniejszenie o połowę emisji gazów cieplarnianych związanych z produkcją (do 2030 r.).

(źr. Unilever)

 

kobiety w logistyce
WISTA policzy kobiety pracujące w gospodarce i logistyce morskiej!
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Polski Ład – ryczałt szansą dla przedsiębiorców?
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Na Podkarpaciu powstanie najdłuższy w Europie tor do pasywnej lewitacji magnetyczne ...
W parkach logistycznych Prologis wystartowały Book Boxy
Połowa polskich firm nie bierze pod uwagę potrzeb klientów przy cyfryzacji
CEVA stworzyła jeden z najnowocześniejszych magazynów omnichannel
Volvo FE Electric już wkrótce w polskiej dystrybucji towarów
Fracht FWO rozszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych
Bolsius przedłuża kontrakt z Raben
Frigo Logistics operatorem produktów mrożonych Auchan Retail
Dobry początek roku w Porcie Gdynia
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC