Konto pracodawcy


Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy

Koleje Mazowieckie odebrały nowoczesny symulator jazdy pojazdu kolejowego FLIRT. Jest on częścią zamówienia dotyczącego zakupu 71 ezt produkcji firmy Stadler. W lutym symulator będzie do dyspozycji maszynistów Kolei Mazowieckich oraz kursantów.

Na symulator składają się następujące komponenty:
• stanowisko szkoleniowe - kabina symulacyjna posadowiona na ruchomej platformie,
• stanowisko lokalizacji i usuwania usterek pojazdu,
• stanowisko obserwacyjne,
• stanowisko instruktora,
• serwerownia.
Kabina symulacyjna ma kształt prostopadłościanu i jest posadowiona na platformie ruchowej. Jej wnętrze odzwierciedla rzeczywistą kabinę pojazdu trakcyjnego najnowszej generacji typu FLIRT produkcji Stadlera. Kabina symulacyjna została wyposażona w oryginalne komponenty dostarczone przez firmę Stadler, z oryginalnym, w pełni wyposażonym pulpitem maszynisty, fotelem maszynisty oraz kompletną zabudową kabiny i poszyciem wewnętrznym, tj. ścianami bocznymi, sufitem, podłogą i drzwiami wejściowymi. Odzwierciedlenie rzeczywistej kabiny maszynisty pojazdu FLIRT wpłynęło na to, że jest to praktycznie największa kabina nowoczesnego symulatora pojazdu trakcyjnego w Polsce, o długości aż 4 metrów i szerokości 3 metrów. Kabina symulacyjna wraz z wyposażeniem waży
2500 kg.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnej platformy ruchowej o sześciu stopniach swobody posiadającej napęd elektryczny, uzyskano odzwierciedlenie jazdy rzeczywistym pojazdem kolejowym. Platforma podczas symulowanej jazdy wychyla się w różnych kierunkach, imitując drgania, przechyły i przeciążenia, jakie oddziałują na maszynistę podczas jazdy rzeczywistym pojazdem FLIRT. Dzięki zastosowaniu pięciu monitorów wysokiej rozdzielczości, odpowiadających za wyświetlanie obrazu widzianego przez szybę czołową i szyby boczne, zapewniających jakość obrazu w formacie 4K UltraHD oraz zastosowaniu do wirtualizacji linii kolejowych nowoczesnego silnika graficznego Unity, wykorzystywanego przy produkcji współczesnych gier komputerowych, uzyskano wysoki poziom odzwierciedlenia linii kolejowych oraz ich otoczenia, z wysokim poziomem szczegółowości. Zapewni to wrażenia z jazdy praktycznie identyczne, jak w rzeczywistym pojeździe kolejowym.

Podczas odbioru technicznego urządzenia obecni byli: Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM, Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego KM, Tomasz Jędrysa, kierownik Wydziału Teleinformatyki KM, Adam Półgrabek oraz Daniel Złotkowski, maszyniści instruktorzy KM, Adam Piórkowski, radca prawny KM, Mariusz Dąbrowski, naczelnik Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, przedstawiciele wykonawcy: firmy SIM Factor: Maciej Grodzicki, kierownik ds. zakupów i logistyki, Andrzej Okrutny, projektant, Igor Dybciak, kierownik produkcji, oraz Michał Leszczyński, programista, a także przedstawiciele firmy Stadler.
- To urządzenie jest nam niezbędne dla realizacji szkoleń na najwyższym poziomie. Jest nieocenionym wkładem w przygotowanie przyszłych maszynistów oraz znakomitym wsparciem dla pracowników drużyn trakcyjnych. W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić szkolenie maszynistów bez tego rodzaju urządzenia. Nasza współpraca z firmą SIM Factor układała się dobrze, za co serdecznie dziękuję. Dziękuję oczywiście firmie Stadler, myślę, że sukces związany z instalacją tego nowoczesnego urządzenia jest dobrym prognostykiem na pełną realizację zamówienia w zakresie nowych pojazdów produkowanych dla Kolei Mazowieckich – powiedział podczas odbioru technicznego prezes Czesław Sulima.

Symulator został zamontowany w infrastrukturze przewoźnika w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, gdzie niebawem rozpoczną się szkolenia maszynistów.

(źr. Koleje Mazowieckie)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Kuehne+Nagel wzmacnia swoją sieć obsługi farmaceutyków, także szczepionek
Volvo Trucks uruchamia w Polsce sprzedaż 4 nowych modeli samochodów ciężarowych
FM Logistic rozpoczyna współpracę z Grohe
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC