Konto pracodawcy


GXO zanalizował najnowsze trendy w e-commerce oraz w logistyce zwrotów

GXO Logistics opublikował wyniki swojego najnowszego, globalnego badania dotyczącego trendów w e-commerce oraz w zwrotach. Badanie przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.

Kluczowe wnioski płynące z badania to:
• 72 proc. detalistów inwestuje w procesy zarządzania zwrotami.
• Ponad jedna czwarta detalistów zainwestowała ostatnio w dodatkową powierzchnię magazynową.
• 57 proc. konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
o 36 proc. detalistów stwierdziło wzrost liczby zwrotów online.
o 37 proc. detalistów przyznało, że zwroty zwiększyły ich koszty operacyjne.
o 42 proc. konsumentów potwierdziło, że zwróciło przynajmniej jedną sztukę odzieży zakupionej online.

- Obserwujemy dynamiczny rozwój outsourcingu wśród detalistów. Pragną oni pozbyć sie ryzyka związanego z ich łańcuchami dostaw. Poszukują takiego partnera logistycznego, który dzięki zaawansowanej technologii i skali działania, będzie wspierał rozwój ich biznesów e-commerce. Szczególnie wobec coraz większego zapotrzebowania w obszarze zarządzania zwrotami, dlatego że wymagją one zastosowania specjalistycznej technologii do optymalizacji zapasów - powiedział Richard Cawston, prezes GXO w Europie.

Z analiz i doświadczeń GXO wynika, że aż 35 proc. towarów kupionych online jest zwracanych. Przewiduje się, że zapotrzebowanie na usługi logistyki zwrotów wzrośnie w znaczacy sposób. Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (NRF) prognozuje, że wydatki w tym obszarze wzrosną do 604 mld $ do 2025 roku.

Powyższe wnioski pochodzą głównie z dwóch badań zleconych przez GXO i przeprowadzonych przez Statista. Dane dotyczące detalistów zostały zebrane od 360 respondentów reprezentujących firmy różnej wielkości w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Dane konsumenckie pochodzą od około 4 tys. respondentów z różnych grup demograficznych.

(źr. GXO Logistics)

 

 

 

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC