Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser uruchomił połączenie kolejowe środkową trasą Nowego Jedwabnego Szlaku

Dachser rozszerza połączenia kolejowe pomiędzy Chinami a Europą. Uruchomił nowe połączenie z państwa środka do Węgier. Pociągi na trasie Xi'an-Budapeszt będą kursować dwa razy w tygodniu tak zwanym korytarzem środkowym Nowego Jedwabnego Szlaku.

Dachser z powodu wojny na Ukrainie zaprzestał świadczenia usług kolejowych na dwóch trasach, ponieważ połączenia przez Rosję lub Białoruś stały się niemożliwe. Aby jednak nadal oferować swoim klientom przewozy kolejowe przez Azję Środkową, operator uruchomił połączenie wzdłuż tak zwanego korytarza środkowego Nowego Jedwabnego Szlaku. Pociągi z Chin przejeżdżają najpierw przez Kazachstan i Azerbejdżan, następnie kontenery przepływają statkami Morze Kaspijskie i Czarne do Rumunii, by w końcu dotrzeć do Budapesztu na Węgrzech. Stamtąd są transportowane koleją do terminali w głębi kraju, takich jak Wiedeń, Monachium czy Ludwigshafen. W tym przypadku transport towarów z Chin do Europy zajmuje od 45 do 55 dni.

- Nowa trasa pozwala nam zastąpić połączenia kolejowe wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku przez Rosję i Białoruś i nadal oferować naszym klientom niezawodne, przyjazne dla środowiska usługi multimodalne
– mówi Vedat Serbet, Rail Services Manager EMEA w DACHSER.

Szczególnie w tych trudnych czasach, gdy firmy wciąż zmagają się z wąskimi gardłami, transport kolejowy jest dodatkową alternatywą dla frachtu morskiego i lotniczego. Pociągi z Xi'an w Chinach do Europy kursują dwa razy w tygodniu. Kontenery są monitorowane przez całą dobę przez GPS i docierają do każdego terminalu lądowego w Europie.

(źr. Dachser)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.