Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju

 

Fracht FWO Polska podsumował wyniki za ubiegły rok i przedstawił kluczowe kierunku rozwoju, w tym zwiększenie zatrudnienia i rozbudowę oddziałów.

Fracht FWO Polska, mimo wielu wyzwań i ograniczeń związanych z pandemią, zakończył rok 2020 bardzo dobrym wynikiem, odnotowując kilkunastoprocentowy wzrost przychodów spółki. Dzięki bogatemu doświadczeniu i eksperckiej wiedzy zespołu, współpracy ze sprawdzonymi partnerami i potencjałowi globalnej sieci Grupy Fracht, firma rozszerzyła skalę działalności, zwłaszcza w spedycji morskiej i drogowej dla różnych grup towarów, od ładunków skonteneryzowanych po przesyłki specjalne, dla branż takich jak FMCG czy automotive. W ubiegłym roku Fracht FWO uruchomił też nowy oddział w Szczecinie, który obsługuje klientów w zakresie usług transportu morskiego - kontenerowego i ponadnormatywnego.

- W 2021 roku przygotowujemy się do realizacji kilkunastu nowych, dużych projektów w zakresie project cargo, głównie dla przedsiębiorstw z branż energetycznej, OZE tj. farmy wiatrowe czy chemicznej. To, jak też dynamiczny rozwój innych usług spedycyjnych, generuje potrzeby powiększenia zespołu. Rozpoczęliśmy właśnie proces rekrutacji na kilka stanowisk do naszych oddziałów w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Szukamy specjalistów w zakresie transportu morskiego, lotniczego oraz drogowego – mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO.

Zespół doświadczonych spedytorów
Z uwagi na wysoki stopień skomplikowania projektów, Fracht FWO Polska kieruje swoją ofertę zatrudnienia do specjalistów z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w branży oraz wiedzą ekspercką, nie tylko z zakresu logistyki. Firma stawia na pracowników potrafiących skutecznie budować relacje biznesowe z klientami i podwykonawcami, szybko podejmujących decyzje, umiejących pracować pod presją czasu i w zespole. W rozpoczętym właśnie procesie rekrutacji Fracht FWO poszukuje spedytorów drogowych i morskich oraz doświadczonego menedżera z obszaru spedycji morskiej i intermodalu, z doświadczeniem w obsłudze importu i eksportu LCL oraz FCL, bardzo dobrą znajomością rynku przewozów kontenerowych, warunków dostaw i dokumentacji w handlu międzynarodowym. Firma wzmocni też dział spedycji lotniczej, do którego dołączy kolejny specjalista ds. spedycji lotniczej.

Kierunki rozwoju usług – Afryka, Ameryka i Chiny
W 2021 roku Fracht FWO Polska nie zamierza zwalniać tempa i zapowiada utrzymanie dwucyfrowego wzrostu tak jak rok wcześniej, szczególnie jeśli chodzi o usługi w zakresie transportów ponadnormatywnych, a także obsługę przesyłek kontenerowych w transporcie morskim. Podobnie jak w ubiegłych latach, jednym z kluczowych kierunków rozwoju dla Fracht FWO będzie obsługa dostaw w imporcie i eksporcie do Stanów Zjednoczonych. Grupa Fracht posiada tu oddziały w 9 miastach. Fracht USA, co warto podkreślić, jest także lokalnym operatorem kolejowym, dysponującym taborem 67 specjalistycznych wagonów do transportu ciężkich ładunków.

W tym roku Fracht FWO Polska chce też wzmocnić ofertę w obsłudze transportów z/do Ameryki Południowej, przy wsparciu sieci logistycznej Grupy Fracht obejmującej oddziały w Argentynie, Brazylii, Chile i Kolumbii oraz do Afryki, gdzie Grupa jest obecna w 14 krajach. Podobnie jest z obsługą dostaw do/z Chin, gdzie Fracht ma silną sieć partnerów i oddziałów, umożliwiających obsługę klientów na terenie całej Azji.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.