Konto pracodawcy


Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory

W czerwcu 2020 r. odbyły się odbiory techniczne pierwszych pojazdów typu FLIRT wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska dla Kolei Mazowieckich. Tym samym rozpoczął się końcowy etap realizacji pierwszej umowy na zakup 6 pojazdów do obsługi trasy Warszawa – Działdowo. Kontrakt ramowy na 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych pojazdów opiewa na wartość ponad 2,2 mld zł.

Techniczne odbiory wstępne zostały przeprowadzone w zakładzie produkcyjnym Stadler Polska w Siedlcach, następnie odbyły się wymagane jazdy bez pasażerów, tzw. jazdy obserwowane. Odbiory końcowe odbyły się już na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów i zostały potwierdzone podpisami Czesława Sulimy, członka zarządu, dyrektora eksploatacyjnego Kolei Mazowieckich oraz Arkadiusza Świerkota, członka zarządu Stadler Polska.
- Bardzo się cieszymy, że mogliśmy przekazać naszemu Klientowi pierwsze nowe pociągi FLIRT dla Mazowsza. Mimo niełatwej sytuacji związanej z pandemią, cały czas pracujemy intensywnie w naszym zakładzie w Siedlcach nad dalszą realizacją zamówienia dla Kolei Mazowieckich i już wkrótce będziemy mogli przekazać kolejne składy. Innowacyjność, komfort i niezawodność to cechy nowoczesnej kolei pasażerskiej. Nasze pojazdy w pełni wpisują się w te wymagania - mówi prezes zarządu Stadler Polska Tomasz Prejs.

Przewoźnikowi zostały przekazane cztery pojazdy, pozostałe będą przekazywane sukcesywnie w lipcu. Obecnie odbywają się szkolenia pracowników KM: maszynistów, kierowników pociągów oraz rewidentów. Wraz z pojazdami Stadler zapewni przewoźnikowi także świadczenie usług serwisowych dla każdego z nich i dostarczy pakiet pozderzeniowy (naprawczy). Spółka KM, w ramach przewidzianego prawa opcji, będzie miała również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.
- To już drugie w tym tygodniu ważne wydarzenie, w ramach realizacji kontraktu ramowego na zakup 71 pojazdów FLIRT. Dzięki dobrej współpracy z producentem na terenie naszej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie powstanie zupełnie nowe zaplecze do utrzymania i serwisowania zamówionych pojazdów. Równocześnie rozpoczęliśmy odbiory pojazdów. Pierwsze z nich, zakupione dzięki dofinansowaniu z RPO Województwa Mazowieckiego, będą wozić pasażerów na linii Warszawa – Działdowo już od lipca - mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

FLIRT
Pociągi przekazane Kolejom Mazowieckim to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT są w pełni zgodne
z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

Najnowsze pojazdy FLIRT dla Kolei Mazowieckich zostały wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA wzorzec 3.4.0 – własne rozwiązanie producenta opracowane w ramach joint venture AngelStar powołanego przez Stadlera i spółkę Mermec. Pokładowy system Guardia obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, uzyskał homologację zgodnie z najnowszą wersją TSI CCS 2016/919 i został zintegrowany z systemem SHP. Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 ezt FLIRT w styczniu 2018 roku. Kontrakt obejmuje zakup kolejno: 6 sztuk ezt do obsługi trasy Warszawa – Działdowo, 12 sztuk ezt do obsługi trasy Sochaczew – Warszawa – Celestynów, 12 sztuk ezt do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki, 15 sztuk ezt do obsługi trasy Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin, 16 sztuk do obsługi trasy Warszawa – Tłuszcz, 10 sztuk dwuczłonowych ezt do obsługi relacji: Radom –  Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Drzewica, Radom – Warka.   

Projekt pod nazwą „Zakup 6 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych.” uzyskał dofinansowanie na poziomie 79 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych  w ramach działania 7.2 Infrastruktura kolejowa, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Wartość całkowita projektu to 153,30 mln zł (brutto), z czego dofinansowanie to 96,02 mln zł.

(źr. Koleje Mazowieckie)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Włączamy czystą energię dla Polski!
Jest tak duża sprzedaż w internecie, że UPS będzie dostarczał paczki także w so ...
To branża FMCG zmienia w Polsce e-commerce
Eurocomplex Trucks rozbudowuje serwis w Olchowej
CEVA Logistics przedłuża kontrakt z Volkswagenem
50 nowych ciągników siodłowych we flocie Omega Pilzno
C.H. Robinson ogłasza partnerstwo z Microsoftem
DPDgroup ma nowego prezesa
Dachser partnerem logistycznym Euro Craft
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC