Konto pracodawcy


ID Logistics rozszerza współpracę z Volkswagenem

Grupa ID Logistics przedłużyła umowę z producentem samochodów Volkswagen w Hiszpanii. Rozszerza ona zakres dotychczasowej współpracy w obszarze zarządzania usługami logistycznymi w zakładzie produkcyjnym w Landaben w regionie Nawarry. Volkswagen Navarre, który produkuje samochody marki Polo, w styczniu tego roku uruchomił produkcję nowego modelu T-Cross. Przewiduje się, że do końca roku z linii produkcyjnej zjedzie ponad 320 tys. pojazdów.

ID Logistics zarządza procesami logistycznymi w systemie tzw. supermarketu w Budynku 2 zakładu Volkswagena w Nawarze od lipca 2009 roku, kiedy rozpoczęto produkcję Polo A05. System ten, stanowiący podstawę logistyki w hiszpańskiej fabryce, był przez lata dostosowywany do nowych modeli samochodów i zmieniających się wymogów produkcyjnych. Ulepszane były zwłaszcza systemy wspomagania walidacji i kompletacji, wprowadzono także samojezdne pojazdy (AGV) do przewożenia komponentów wewnątrz budynku i linii montażu końcowego.
Zgodnie z umową, ID Logistics uruchomi teraz magazyn komponentów o wysokim obrocie o powierzchni 18 tys. mkw., z ograniczoną liczbą SKU i niskim poziomie zapasów. Operacje wewnętrzne obejmą rozładunek towarów, obsługę procesów przyjęcia oraz składowania ich w odpowiedniej części magazynu. Łączna ilość otrzymanych ładunków rocznie ma przekroczyć 500 tys. Operator będzie kierował przepływami materiałów we właściwe kanały dystrybucji wewnątrzzakładowej, w tym na podmontaże, transfery i strefy sekwencyjne poszczególnych grup komponentów. Finalnie wszystkie przygotowane komponenty, podmontaże i sekwencje będą kierowane na linę montażową, gwarantując ciągłość operacji. Javier Echenique, dyrektor generalny ID Logistics Iberia, mówi: „Nasza współpraca z Volkswagenem Navarre rozpoczęła się w 1991 roku. Od tego czasu ściśle współpracujemy przy zarządzaniu dużą częścią logistyki produkcji dla kolejnych generacji samochodów. Doświadczenie w obsłudze sektora motoryzacji jest szczególnie istotne ze względu na wymóg stosowania specjalistycznych rozwiązań z zakresu logistyki, co z kolei czyni dostawcę usług logistycznych integralną częścią procesu produkcyjnego”. ID Logistics posiada centrum logistyczne, w którym odbywa się podmontaż i sekwencjonowanie komponentów dostarczanych przez dostawców Tier 1, ulokowanych zaledwie 200 m od zakładu.
- Rozpoczęcie każdego nowego procesu, takiego jak uruchomienie produkcji kolejnego modelu, wymaga wcześniejszej współpracy z dostawcą usług logistycznych, pozwalającej na ustalenie przepływów logistycznych w zakładzie, wdrożenie systemów IT podnoszących efektywność operacji oraz partnerstwa we współpracy. To gwarantuje sukces zarówno procesu jak i uruchomienia produkcji nowego modelu samochodu. Zespół ID Logistics, odpowiadający za operacje i inżynierię, zapewnił nam pełne wsparcie w tym zakresie. Szczególnie skorzystaliśmy z jego doświadczenia w poszukiwaniu i wdrażaniu udoskonaleń we wszystkich ogniwach łańcucha. Mamy duże oczekiwania oraz wymagania co do standardów jakości i jesteśmy pewni, że ID Logistics, dzięki swoim możliwościom, pomoże nam je osiągnąć – powiedział Alfonso Eslava, dyrektor logistyki zakładu Volkswagen Navarre.

(źr. ID Logistics)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC