Konto pracodawcy


DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligencję

DB Schenker wprowadził do swojego oddziału w Lipsku roboty autonomiczne firmy Gideon Brothers. Wyposażone w najnowocześniejsze technologie roboty umożliwiają zwiększenie wydajności bez konieczności modyfikacji obiektów.

- Chcąc zaoferować naszym klientom strategiczne korzyści w coraz bardziej złożonym środowisku cyfrowym, DB Schenker nieustannie bada możliwości wykorzystania innowacji stworzonych przez wizjonerskie start-upy – powiedział członek zarządu logistyki kontraktowej w Schenker AG, Xavier Garijo – Zapewnienie możliwości automatyzacji operacji logistycznych i magazynowych stanowi podstawę tworzenia łańcucha dostaw nowej generacji.

Roboty wyposażone są w Robot Autonomy System, który bazując na technologii Visual Perception, łączy technologię głębokiego uczenia z kamerami stereoskopowymi. Rewolucyjna technologia percepcji wizualnej wsparta sztuczną inteligencją umożliwia bezpieczne poruszanie się pośród pracowników i sprzętu, jak również innych ruchomych maszyn. Roboty potrafią przenieść jednorazowo towar ważący 800 kg i mają możliwość wymiany akumulatorów bez przerywania pracy, co pozwala zminimalizować czas przestoju.
Roboty testowane są w magazynie DB Schenker w Lipsku i mają na celu automatyzację zadań związanych z bieżącą realizacją zamówień, przyspieszając ten proces i pozwalając pracownikom skupić się na bardziej skomplikowanych obowiązkach. Kilka tygodni po rozpoczęciu przedsięwzięcia DB Schenker rozszerzył je, dodając znaczną liczbę nowych punktów odbioru i wydawania towarów. O elastyczności systemu świadczy fakt, że zarówno rozszerzenie projektu, jak i precyzyjne prace dostosowawcze prowadzone są przez pracowników DB Schenker. W pierwszym miesiącu realizacji pilota przeciętna odległość pokonywana przez robota przekroczyła 26 km tygodniowo. Szczegółowe wyniki zostaną wkrótce ocenione.

- Stworzone przez nas maszyny postrzegają świat tak jak my: przetwarzając dane wizualne, rozumiejąc co je otacza i jak to się odnosi do powierzonych im zadań – wyjaśnił prezes i współzałożyciel firmy Gideon Brothers, Matija Kopić – Jest to ogromny postęp technologiczny. Samojezdne urządzenia działające w oparciu o sztuczną inteligencję odniosą sukces tam, gdzie zawiodła poprzednia technologia i staną się wszechobecne w branży przemysłowej.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
Firmy znów szukają magazynów buforowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC